Bukefalos 28 år!

ang täby galopp!!!

P

pilou

Har hört rykten om att man ska flytta tävlingsverksamheten från täby, det ryktas om heby och enköping som nya intressenter när det gäller att anlägga en ny tävlingsbana, är ja helt ute å cyklar?? Tacksam för svar!
 
Så vitt jag vet så är inget bestämt, men att en flyttning inte kommer att ske på lääänge.. (om d ens sker)
 
Rtktet startade efter att täbys ledning hade ett sk "brainstorm" möte ang galoppens framtid och det där s a s slängdes fram som en möjlighet. Alltså är det inga seriösa planer utan bara ett lösläppt rykte. Tack och lov säger jag som inte har nån lust att flytta!!
 
Det har alltid varit prat om att flytta galoppen, men än har inget hänt :crazy:
 
Tror aldrig det kommer att hända, det där snacket höll dom på med redan på 80 talet, när jag var aktiv.
 
Precis.. Alltid är d något, kommunen ska bygga bostäder, ett IKEA ska byggas (!) jag vet inet vad...
 
Som Täby Centrum ser ut nu, och dom tänker fortsätta att btgga ut så blir det ju tyvärr galoppen som får flytta på sig.

Hemskt.
 
Flytta centrum istället :mad:
Nääh usch, centrum kan dom bygga ut åt andra hållet.. Riv lite hus o sånt ist..
 
Jag har hört att dem inom fem år ska ta bort stallarna runt täby galopp men itne själva banan.
 
Det är ju tyvärr kommunen som äger marken. Och eftersom centrumet ska byggas ut och nya bostäder ska byggas så måste de kanske ta den marken. Dessutom skulle Täby mer mark så att det blev lite större så att flytta kanske i längden inte är helt fel tänkt. Men man får ju hoppas att det inte blir av på ett tag..
 
ja de undrar jag också! de är ju inte direkt billigt att flytta en så stor anläggning, och de går ju inte så jätte bra för täby galopp just nu, så jag undrar : har dem överhuvud taget råd med de?
 
D tycker nog inte kommunen o golfklubben heller, men ja tycker d vore en superbra ide :bow: :angel:
 
Bra ide :idea: De finns ju redan en massa banor där som täby galopp äger!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
Senast: Migo
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 242
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 470

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp