Ange extrajobbet? (föräldrapenning)

Jozze

Trådstartare
Jag orkar verkligen inte sitta i Försäkringskassans telefonkö igen, så jag hoppas att någon här vet. :) Jag är sedan i juli 2015 föräldraledig men också arbetslös, eftersom mitt vikariat gick ut då. Hos Fk är det ju mina "gamla" inkomst- och arbetstidsuppgifter som är angivna (plus att jag såklart angivit att jag är arbetslös) och dem har jag ju konfirmerat varje gång jag ansökt om föräldrapenning. Men sedan sista februari jobbar jag extra (25%) på ett nytt jobb och nu när jag skulle konfirmera inkomstuppgifterna insåg jag att jag kanske skulle ändra till de nya. :idea: Dvs att jag jobbar 25%, har en annan lön och en annan arbetsgivare.

Eller??

Säkert dagens dummaste fråga :D men jag blir alltid så osäker när jag ska ge uppgifter till Fk.
 
Mejlade. Det skulle ta upp till 2 dagar att få svar, men då hinner jag iaf ändra innan sista dag för att ansöka om fp.
 
Jag orkar verkligen inte sitta i Försäkringskassans telefonkö igen, så jag hoppas att någon här vet. :) Jag är sedan i juli 2015 föräldraledig men också arbetslös, eftersom mitt vikariat gick ut då. Hos Fk är det ju mina "gamla" inkomst- och arbetstidsuppgifter som är angivna (plus att jag såklart angivit att jag är arbetslös) och dem har jag ju konfirmerat varje gång jag ansökt om föräldrapenning. Men sedan sista februari jobbar jag extra (25%) på ett nytt jobb och nu när jag skulle konfirmera inkomstuppgifterna insåg jag att jag kanske skulle ändra till de nya. :idea: Dvs att jag jobbar 25%, har en annan lön och en annan arbetsgivare.

Eller??

Säkert dagens dummaste fråga :D men jag blir alltid så osäker när jag ska ge uppgifter till Fk.
Ja du borde ändra, man kan ändra själv på mina sidor, FK på mail svarar inte på såna frågor. Dom svarar typ allmänt mest.
 
Baseras inte din föräldrapenning på den inkomsten då? Måste ju bli jättelite om det bara är 25 %?

Kan inget om FK ska tilläggas. Jag fick en siffra som årslön som såg bra och vettig ut och då nöjde jag mig (inte jobbat helt år på jobbet då så de räknade ut vad jag "borde" få ihop).
 
Det är ju inget måste, det går att maila.

Så sant, fast ofta får man bättre svar när man pratar med dem. Det går att knappa in sitt telefonnummer så de ringer upp, mycket smidigt :)
hade ju varit smidigt ifall de hade haft en chatt även för föräldraförsäkringsfrågor. De har en när man söker aktivitetsstöd.
 
De har inte återkommit till mig i dag och jag vill få det överstökat innan måndag, så jag får väl ringa dem i morgon och höra. Det är just det du @BernT skriver som jag blev orolig för, men jag TROR inte att de kommer att ändra SGI:n. Men det är bäst att ringa och fråga. Inte för att det ändrar något - jag har kontrakt fram till juni så jag kommer ju att jobba mina 25% hur som helst.
 
SGI:n ska inte påverkas. Jag har nu under min föräldraledighet sagt upp mig från min fasta tjänst efter att först ha kollat med försäkringskassan att det inte påverkade min föräldrapenning, och det gjorde det inte. Däremot påminde den här tråden mig om att jag måste gå in och ändra i mina uppgifter, vilket jag helt och hållet glömt bort. Slutar iofs inte min anställning förrän i maj så än har jag ju tid.
 
När jag bytte jobb och fick provanställning på 5 mån skulle gamla SGI:n vara kvar. Gränsen var vid 6 mån. Så hade jag fått provanställning 6 mån hade de räknat ut en ny, baserat på min nya lön.
 
Fick tag på dem i dag och JA jag skulle ändra mina uppgifter och NEJ det påverkar inte SGI:n eftersom jag tar ut fp 75%. Tack för svar och engagemang!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Alltså hur fungerar det om jag har arbetat minst ett år på 50% och varit sjukskriven 50% med aktivitetsersättning, jag har hela tiden...
Svar
14
· Visningar
972
Senast: Squie
·
Övr. Barn Gammal medlem under anonymt nick Vi funderar på att skaffa barn men har svårt att bestämma när Han: har fast jobb, inga konstigheter...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 001
Senast: Anonym6
·
Skola & Jobb Igår fick jag reda på av min chef att de måste varsla 15 personer, och att jag är en av dem som måste gå. Det var som att få en knytnäve...
Svar
13
· Visningar
2 139
Senast: kryddelydd
·
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 119
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp