Föräldrapenning

Nu har jag pratat med en riktig tjurtant på FK. Dom måste ju ha som meritkrav att vara otrevliga för att få jobba där :meh:

Det verkar iallafall som att man får gå hem innan utan att ta ut föräldrapenning men att det då benämns som att gå ner i arbetstid (även om hon var jäkligt motvillig till att säga det) :up: Jag kan alltså gå hem 5 v innan (eller ännu tidigare <6 mån) och leva på sambons lön och behöver inte ta av FP-dagarna :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: IngelaH
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 888
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 673
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp