Har min dröm krossats nu? *Varning långt*

Grejen är att jag har väntat på besked så länge jag kan. Min sista dag är nu på torsdag.
Hej!

Du menar att du efter torsdag inte har mer jobb hos nuvarande AG? Då vet de väl ändå att du kommer behöva sluta, du kan väl knappast jobba gratis? Eller hade du tänkt vara kvar efter torsdag?

Om du ändå har sista dagen på Torsdag ändrar jag mig, då kan du lika gärna berätta att du inte kommer vara kvar. Men då har du ju också anledning, ni har ju ingen överenskommelse om att du ska fortsätta, eller missuppfattar jag?

Hoppas du hittar nåt riktigt bra som funkar för dig!

/Lavinia
 
@Squie och @Lavinia : det är så jag tänker också. Det är ingen nyhet för dom att min sista dag är på torsdag, men de verkar antingen ha glömt (!) eller försöker fortfarande hitta ett sätt att få ha mig kvar gratis.

Med det i åtanke känner jag mig inte särskilt prioriterad, så det är det lika bra i vilket fall att jag går vidare. De jag har varit på intervju på vet om att jag från och med vecka 6 är tillgänglig, och att vi ska höras igen i slutet av veckan för att bestämma provjobbdagar och få mer info av min handläggare om vad anställningsstöd innebär.
 
Hej!

Om du verkligen planerar att sluta på torsdag, säg till dom så de har några dagars förvarning (även om de egentligen borde veta). Det är det bättre valet, har de glömt får de en påminnelse och vill de ha dig kvar får de se till att få arslet ur vagnen och lösa det!

Lycka till!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag borde kanske ta det här med min handläggare på Arbetsförmedlingen, men jag tror att buke kan förklara lite bättre. Det brukar finnas...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 366
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb En vän har ledsnat på sitt nuvarande jobb och funderar på att säga upp sig. Hen har länge velat byta bransch och har sökt enstaka nya...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 287
Senast: TygerTyger
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 181
Senast: Wonna
·
Skola & Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
21 958
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp