Jag tänker att det är svårt att förstå om man inte upplever det själv, och med ångest tänker man nog på ordentlig ångest som påverkar ens liv rejält. Jag har själv inte så mycket ångest att det påverkar mig regelbundet som för många i tråden så för mig har jag alltid haft svårt att förstå vad det egentligen är, hur det känns egentligen och hur det får en att må. Inte att jag på något vis ser ner på någon som har utan att jag inte själv har en aning. Efter att ha fått panikångestattacken förstår jag bättre hur det känns i alla fall, upplevde ju det själv.
Precis som
@Spelberoende kan jag ibland fundera på vad det är som gör att en del har väldigt mycket och andra väldigt lite, när det till synes verkar vara helt vettiga och bra uppväxter osv i båda fallen, om det skulle kunna ha något med det att göra kanske, men jag såg en Anders Hansen serie på SVT där det gicks igenom och han gick tillbaka till savannentiden där vissa var mer alerta på faror än andra och att vi i dag fortfarande är indelade lite så men att det här alarmsystemet inte behövs alls på samma sätt så det blir liksom ångest. Typ så, fler år sedan jag såg avsnittet. Faktiskt intressant!