Animerad banner?

-Remont-

Trådstartare
Vilket program använder jag mig bäst av för att byta bilder i en banner med ett visst intervall?
Tanken är att ha 3-4bilder i en banner med en ram runt som delar upp allt och sedan ska bilderna då och då ändras till andra. Alltså en i taget och lite huller om buller.

Jag har jobbat med Flash för länge sen, men det minns jag knappt något alls av.
Har grejat något lite med något gif animerings program som jag så klart inte minns namnet på, men det var också väldigt länge sedan.

Sv: Animerad banner?

:o Har hållt på så lite och för länge sen medjavascript att jag inte minns att det går att göra det med det.
Håller enbart på med css och html annars.
Tips på någon bra sida på internet att lära av?

det finns ju färdiga script att ta, google är din vän. varför uppfinna hjulet när det finns?

Att hitta ett script och få det att fungera var inga problem...
Men att kunna ha fyra stycken bredvid varandra var lite större problem...eller tänker jag fel.
Hittade detta scriptet:
http://www.java-scripts.net/javascripts/Automatically-Changing-Slide-Show-Script.phtml

Säkert jag som bara inte inser att man måste ändra någon liten detalj. Testade att bara kopiera det som ska vara i body för att få upp två likadana...den första roterar, den andra gör det inte.
Och de hamnar (så klart) med ett litet mellanrum. Kanske gör att lösa med något float attribute?

Liknande trådar

Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med... 2
Svar
30
· Visningar
3 646
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: cassiopeja
·
C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera... 53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 733
Senast: IngelaH
·
S
IT & mobiler min pappa har en otroligt dålig förmåga att gå in och trycka på inställningar jag inte vill ha. det har flera gånger hänt super duma...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: ScissorHands
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka