Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju helt fantastiskt, ska lägga fram för hunden hemma att promenaden faktiskt är klar när vi gått runt huset för då har ju hon gått jättelångt:rofl:



Det enda jag faktiskt kan hålla med om blir betydligt jobbigare för en småhund är snödjupet. När min får skutta mellan mina/hästens fotspår för att ta sig någonstans alls travar den större kompisen glatt på bredvid som ingenting :p Annars känner jag igen den där förvåningen över att vi ju faktiskt är ute och motionerar hunden trots att hon är så liten :banghead:
Ja det är klart! Att simma i snö är kul annars, det insåg min lille igår :p Lätt förvånad över att inte ha fast mark under fötterna, uppspelt och busig simmade han i snön (vi har inte haft så mycket snö tidigare här under hans levnad, han är bara 17 månader) i ett dike och glömde nästan bort att jaga musen han hörde!
 
Det är bara så extremt sorgligt :/
Visst är det! Nu ska det sanningsenligt sägas att de flesta som säger så inte är hundmänniskor och där känner jag ändå att det är lite mer förståeligt att tro det, har man ingen kunskap alls om hundar så kanske det ligger nära till hands, vad vet jag? Men när folk som har/har haft hund säger så, det förstår jag inte alls. Inte heller de som utgår ifrån att han inte är med när jag rider för att han inte skulle orka. Klart han skulle det men jag föredrar att inte ha med honom då av helt andra orsaker.
 
Det är bara så extremt sorgligt :/
Överlag verkar folk ha svårt att inse att hundar överlag orkar mycket mer än vad människor gör. Jag diskuterade med en bekant, hen funderade på en husky för att det var en ras som skulle orka hänga med när hen var ute och tränade. Jag konstatera att de allra flesta hundar orkar med en människas träningspass om de har fått trappa upp gradvis, men det hade hen svårt att gå med på. Självklart finns det raser som kanske inte skulle uppskatta det, men mitt förslag var en spanielras istället i och med att de även ville hålla på med eftersök och lite agility/rallylydnad på lekbasis och att hunden skulle kunna hänga med på jobbet. Det är en familj som absolut skulle göra allt för sin hund och hela familjen är väldigt aktiv så motion skulle hunden få men varför göra livet svårare för sig än det behöver. ;)
 
Överlag verkar folk ha svårt att inse att hundar överlag orkar mycket mer än vad människor gör. Jag diskuterade med en bekant, hen funderade på en husky för att det var en ras som skulle orka hänga med när hen var ute och tränade. Jag konstatera att de allra flesta hundar orkar med en människas träningspass om de har fått trappa upp gradvis, men det hade hen svårt att gå med på. Självklart finns det raser som kanske inte skulle uppskatta det, men mitt förslag var en spanielras istället i och med att de även ville hålla på med eftersök och lite agility/rallylydnad på lekbasis och att hunden skulle kunna hänga med på jobbet. Det är en familj som absolut skulle göra allt för sin hund och hela familjen är väldigt aktiv så motion skulle hunden få men varför göra livet svårare för sig än det behöver. ;)

Just det där hör jag jätteofta, att folk vill ha en stor hund för att den ska kunna hänga med på joggingturen. O_o Och då snackar vi normala turer som 5-10km några gånger i veckan.
Att jag brukade rida tre hästar om Dagen och terriern hängde med ut i stort sett varje tur, verkar de inte begripa, de måste ändå ha en Stor hund för mindre hundar pallar inte deras hårda tempo. ;)

jag förstår helt och hållet om man vill ha en stor hund för att man helt enkelt föredrar större jyckar, men just den där motiveringen är så knäpp.
 
Sånt där larv hör jag ofta från mina mops o fralla valpköpare (mest från mops) dom säger ofta dom kan väl inte gå så långt? Jag bara :eek: sen berättar jag att mina går 8-14km om dagen och vissa av dom motioneras med cykel oavsett väder.
 
Sånt där larv hör jag ofta från mina mops o fralla valpköpare (mest från mops) dom säger ofta dom kan väl inte gå så långt? Jag bara :eek: sen berättar jag att mina går 8-14km om dagen och vissa av dom motioneras med cykel oavsett väder.

En boxerbekant skaffade mops till sin dotter för två år sen. Den går samma promenader som boxern. Men hon har berättat hur vanligt det är i mopsgrupper att folk tror att de inte orkar gå mer än en kort runda. Helt otroligt att folk inte förstår att det inte är som leksaksdjur bara för att de är små.
 
En boxerbekant skaffade mops till sin dotter för två år sen. Den går samma promenader som boxern. Men hon har berättat hur vanligt det är i mopsgrupper att folk tror att de inte orkar gå mer än en kort runda. Helt otroligt att folk inte förstår att det inte är som leksaksdjur bara för att de är små.
Ja jag fattar inte vad andra uppfödare säger,mina behandlas som vanliga hundar,dock med viss hänsyn i snorvärme o kyla under ca -15 för trots allt är dom trubbnosar.
 
Eftersom ingen tränar exakt lika och alla vill ha det på sitt sätt så fattar jag inte vitsen alls med att träna inkallning på namn som kanske byts osv. Och vad hinner de lära sig på typ två veckor i 6-8 veckors ålder? Det är nog snarare mer förrvirrande när sen en ny person kliver in.
Mina hundars uppfödare visslade en speciell liten trudelutt varje gång valparna fick mat. Mycket effektivt, för det gjorde att jag kunde kalla in Ebrah redan när hon kom till mig. Bara att vissla likadant och bjuda på godis :D
 
Här där jag bor vill man börja grina varje gång man tittar in under "hundar" på "blocket".

Hane, 9 månader, staff/grand danois/ridgeback bortskänkes pga vi har inte tid eller plats för honom

Valpar 8 veckor kelpie/tax. Jättesöta och mysiga och busiga

Maremma/collie för adoption

Valpar säljes. Pappan är wolfhound/ staghound / kelpie /pitbull
Mamma: wolfhound / bull arab
 
Icke-hundmänniskor har nollkoll. Jag har en nära vän som på allvar trodde att han springer snabbare än min malle :rofl:

Jag sa, ”vi kan väl kolla och se!”.

Vi gick till närmsta grönyta, jag placerade en boll långt bort, så fick mallen och kompisen vänta på frikommandot.

Min kompis var inte lika stursk efter det:D
 
Här där jag bor vill man börja grina varje gång man tittar in under "hundar" på "blocket".

Hane, 9 månader, staff/grand danois/ridgeback bortskänkes pga vi har inte tid eller plats för honom

Valpar 8 veckor kelpie/tax. Jättesöta och mysiga och busiga

Maremma/collie för adoption

Valpar säljes. Pappan är wolfhound/ staghound / kelpie /pitbull
Mamma: wolfhound / bull arab

Vad är bull arab :confused:
 
En av varianterna på bullys, de som ser ut som de gått på anabola o har så brett mellan frambenen så de ser ut som paddor.

Nej.
Bull arab är en mix framavlad i Aus för vildsvinsjakt. Dom har långa ben. Trevliga hundar oftast men väldigt mycket hund

Screenshot_20190130-203032_Chrome.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 319
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 021
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 818
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 788
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Omplacera problemhund?
  • Shop to you drop, del 4

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp