Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste just en helknepig annons i en lokal facebookgrupp, personen sökte dagmatte/husse som skulle kunna ta hand om den hund hen hade tänkt adoptera, antingen från hundstallet (men de var visst svåra att ha med att göra) eller rädda en hund från utlandet. Dagmatte/husse skulle alltså ta hand om hunden på heltid kröp det fram i kommentarerna, men personen skulle stå för inköp, försäkring, mat osv. Jag fattar liksom inte vad som är poängen? Antingen vill man ha en hund och då får man göra plats i livet för den, okej man kanske behöver en dagmatte/husse men inte 24/7?

Hundstallet lär knappast sätta en hund i ett sånt hem.
Men adoptivorganisationerna är nog inte lika noga. De verkar inte ställa några större krav.
 
Jag läste just en helknepig annons i en lokal facebookgrupp, personen sökte dagmatte/husse som skulle kunna ta hand om den hund hen hade tänkt adoptera, antingen från hundstallet (men de var visst svåra att ha med att göra) eller rädda en hund från utlandet. Dagmatte/husse skulle alltså ta hand om hunden på heltid kröp det fram i kommentarerna, men personen skulle stå för inköp, försäkring, mat osv. Jag fattar liksom inte vad som är poängen? Antingen vill man ha en hund och då får man göra plats i livet för den, okej man kanske behöver en dagmatte/husse men inte 24/7?
Flera organisationer har ju så man kan sponsra en speciell hund på plats. Man betalar för "sin " hund men den bor kvar.
 
Såg precis en annons där uppfödaren skapat vad som ser ut som en reklamaffisch för en actionfilm eller möjligen boxningsmatch, för att marknadsföra kullen. I stora silvriga bokstäver står det "*Kennelns namn* presents Super XL Litter" och så föräldrarnas namn med tillhörande bilder. Vem, alltså vem skulle köpa en hund genom en sådan annons?! :arghh:
 
Såg precis en annons där uppfödaren skapat vad som ser ut som en reklamaffisch för en actionfilm eller möjligen boxningsmatch, för att marknadsföra kullen. I stora silvriga bokstäver står det "*Kennelns namn* presents Super XL Litter" och så föräldrarnas namn med tillhörande bilder. Vem, alltså vem skulle köpa en hund genom en sådan annons?! :arghh:
Inte alls ovanligt med såna annonser, i olika utföranden, jag fattar inte heller grejen.
 
Inte alls ovanligt med såna annonser, i olika utföranden, jag fattar inte heller grejen.
Oj då! Aj då! Jag har noll koll, var inne och tittade efter att ha sett den här tråden och tyckte mig ha hittat något riktigt unikt knäppt. Synd att jag hade fel... :down:
 
Såg precis en annons där uppfödaren skapat vad som ser ut som en reklamaffisch för en actionfilm eller möjligen boxningsmatch, för att marknadsföra kullen. I stora silvriga bokstäver står det "*Kennelns namn* presents Super XL Litter" och så föräldrarnas namn med tillhörande bilder. Vem, alltså vem skulle köpa en hund genom en sådan annons?! :arghh:

Jättevanligt inom ridgebackaveln. Där är det mer ovanligt att man föder upp en kull utan den typen av annons :grin:
Där med inte mindre märkligt..
 
En blandrasvalp med 7 raser i sig: Labrador, rottweiler, dobberman, cane Corso, jämthund, pitbull, amstaff.
Innebär det att hunden apporterar inbrottstjuvar efter att den jagat dem en stund på tomten? ;)

Iofs har jag en aussiedor - dock varken apporterar den eller vallar... bottennapp ;)
 
Det är väl ingen större konst? Blandrashund med A/B paras med blandras C/D, avkomman paras i sin tur med blandras E/F/G. Resultatet har A/B/C/D/E/F/G i sig.
Jag tycker det låter som en konst . Hur håller man reda på det ? Sju raser ? Nej jag tror inte alls det är så enkelt. Tror många är rena gissningar när det är så många raser inblandade.
 
Jag tycker det låter som en konst . Hur håller man reda på det ? Sju raser ? Nej jag tror inte alls det är så enkelt. Tror många är rena gissningar när det är så många raser inblandade.

Men det är väl inte så omöjligt? Många blandrasuppfödare avlar på hundar de redan har eller finns hos vänner. Har man tex en Labbe+ Schäfer och en Dalmatiner+ Collie så vips har du fyra raser. Sen sparas en tik och paras med bästa kompisens Amstaff+ rottis och vips så är det 6 raser osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 216
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 981
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp