Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra fråga. Något jag helt har missat iaf trots att tjänst är ett av mina avelsmål :down:

Jag gissar att personen inspirerats av polisdokumentärer från USA :p
Och tullen i Sverige köper inte in Schäfer, Rottis, Dobermann och liknanande bruksraser sen flera år tillbaka så några tullare kommer knappast ringa :grin:
Okej inget jag hört om. Visste bara om k9 produkterna :)
 
Ja. Men k9 unit är ju hundpatrullen. Också i finland är det K9. Så säljaren tror säkert att det också är namnet på den träning tjänstehundar får.
@hastflicka kanske kan bringa klarhet? För mig är k9 ett begrepp som beskriver bruks/IPO. Det är även benämningen för vissa tjänsteekipage inom polis, militär osv
 
@hastflicka kanske kan bringa klarhet? För mig är k9 ett begrepp som beskriver bruks/IPO. Det är även benämningen för vissa tjänsteekipage inom polis, militär osv
Inget är oklart. K9 är en förkortning för canine vilket betyder hund. T.ex. Polisen i flera länder kallar sin hundpatrullen för just k9 därför.

Det finns dock ingen svensk eller finsk träningsform sim heter k9, utan det är påhittat eller inspirerat av tjänstehundar
 
Inget är oklart. K9 är en förkortning för canine vilket betyder hund. T.ex. Polisen i flera länder kallar sin hundpatrullen för just k9 därför.

Det finns dock ingen svensk eller finsk träningsform sim heter k9, utan det är påhittat eller inspirerat av tjänstehundar
Vilket var ungefär det jag skrev.
 
Det kanske är robothundar ur Doctor Who? :nailbiting:
(bild lånad från Google)
ed66_exclusive_doctor_who_k9_figure.jpg
 
Ja jag förstår, men k9 är väl bara en förkortning för hund ? Eller är jag totaltrög här :D

Helt korrekt.

@hastflicka kanske kan bringa klarhet? För mig är k9 ett begrepp som beskriver bruks/IPO. Det är även benämningen för vissa tjänsteekipage inom polis, militär osv

Polis och militar anvander forkortningen K9 regelbundet och det darfor ofta forknippas med skydds traning, men egentligen betyder det bara "hund".
 
Jag läste just en helknepig annons i en lokal facebookgrupp, personen sökte dagmatte/husse som skulle kunna ta hand om den hund hen hade tänkt adoptera, antingen från hundstallet (men de var visst svåra att ha med att göra) eller rädda en hund från utlandet. Dagmatte/husse skulle alltså ta hand om hunden på heltid kröp det fram i kommentarerna, men personen skulle stå för inköp, försäkring, mat osv. Jag fattar liksom inte vad som är poängen? Antingen vill man ha en hund och då får man göra plats i livet för den, okej man kanske behöver en dagmatte/husse men inte 24/7?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 260
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 002
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 793
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 768
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp