Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två populära knep att lura köpare alltså? "Registrerad i SKK djur-ID" och "ska bli en ras i framtiden" får att få folk att tro att dom köper en (registrerad) rashund.

På tal om okunskap vid hundköp så läste jag snabbt i en hundtidning i affären något i stil som att en stor andel människor vet väldigt lite om skillnader mellan raser, såsom hälsa och rasegenskaper. Googlar folk inte något på typ fem minuter om rasen innan de köper?
En annan variant är att de är en egen ras i USA, vilken klubb de är registrerade i framgår inte. Det är nästan aldrig klubbar anslutna till AKC, den enda amerikanska hundklubben som ar anslutna till FCI.
 
Jaaa vad säger man? 16 000 för en "Frallier"? O_o


Hej och välkommen in på just våran annons.
En ras som blivit väldigt populär är just denna blandning, Cavalier och Fransk Bulldogg. Sk frallier.

Vi äger mamman som är fransk bulldog och hon är en fantastisk hund och hon träffas hos oss.

Pappan är en cavalier och är en sund vacker och jättetrevlig hund han också såklart.

Det blev tre valpar:

Bild 1-2 tik
Bild 3-4 tik
Bild 5-6 hane

Alla 3 valpar är så otroligt gulliga och rara.

Valparna flyttar vid tidigast 8 veckors ålder. Dom är då veterinärbesiktade, idmärkta med chip, vaccinerade med första vaccinationen, avmaskade, försäkrade med dolda fel och vanlig försäkring.
Dom är kontinuerligt kloklippta och är nyduschade till leverans. Registreras i sjv på köparen.

Valparna är uppväxta med bästa omvårdnad och kärlek.

Valparna får med sig ett valpkit.

För oss är det självklart att valparna ska få fina hem. Vi är väldigt noga med vart dom hamnar. Det betyder att du som är intresserad lägger tid på att skriva ett svar som innehåller lite info om vart en valp hamnar. Vilka ni är, vart ni bor osv. Lämna nr också så kan vi talas vid.

Valparna är svenskfödda och föddes hos oss den 28/7.
Dom är leveransklara tidigast den 22/9.

15 900 kr
 
Jaaa vad säger man? 16 000 för en "Frallier"? O_o


Hej och välkommen in på just våran annons.
En ras som blivit väldigt populär är just denna blandning, Cavalier och Fransk Bulldogg. Sk frallier.

Vi äger mamman som är fransk bulldog och hon är en fantastisk hund och hon träffas hos oss.

Pappan är en cavalier och är en sund vacker och jättetrevlig hund han också såklart.

Det blev tre valpar:

Bild 1-2 tik
Bild 3-4 tik
Bild 5-6 hane

Alla 3 valpar är så otroligt gulliga och rara.

Valparna flyttar vid tidigast 8 veckors ålder. Dom är då veterinärbesiktade, idmärkta med chip, vaccinerade med första vaccinationen, avmaskade, försäkrade med dolda fel och vanlig försäkring.
Dom är kontinuerligt kloklippta och är nyduschade till leverans. Registreras i sjv på köparen.

Valparna är uppväxta med bästa omvårdnad och kärlek.

Valparna får med sig ett valpkit.

För oss är det självklart att valparna ska få fina hem. Vi är väldigt noga med vart dom hamnar. Det betyder att du som är intresserad lägger tid på att skriva ett svar som innehåller lite info om vart en valp hamnar. Vilka ni är, vart ni bor osv. Lämna nr också så kan vi talas vid.

Valparna är svenskfödda och föddes hos oss den 28/7.
Dom är leveransklara tidigast den 22/9.

15 900 kr
Det är ju totalt påhittat, har aldrig någonsin sett den mixen innan och jag kollar blocket jämt 😂
 
Kan blandrasuppfödare dolda felförsäkra valparna? Varför behöver köparna veta det då det är något som endast påverkar uppfödarna?

Med dom raserna iblandade undrar och om inte mest hoppas jag att föräldrarna är hälsotestade... :nailbiting: Jag hoppas verkligen det
Varför skulle dom inte kunna det? Vem som helst får skaffa försäkringar bolagen bryr sig väl knappast om skk .
 
Varför skulle dom inte kunna det? Vem som helst får skaffa försäkringar bolagen bryr sig väl knappast om skk .

Vad jag vet så kunde huskattsuppfödare inte göra det senast jag kollade så därför undrade jag om det var liknande för hund eller inte

I vilket fall som helst är det inget en köpare behöver bry sig om uppfödaren har det eller inte
 
Vad jag vet så kunde huskattsuppfödare inte göra det senast jag kollade så därför undrade jag om det var liknande för hund eller inte

I vilket fall som helst är det inget en köpare behöver bry sig om uppfödaren har det eller inte
Är du säker? 🙄
Nej det har dom inte men jag antar att dom frågar för att dom tycker säljaren är seriös om den har dolda fel försäkring. Det tjatas faktisk en hel del på olika köpa hund sidor att man som köpare ska kontrollera att säljaren har en dolda fel försäkring :)
 
Är du säker? 🙄
Nej det har dom inte men jag antar att dom frågar för att dom tycker säljaren är seriös om den har dolda fel försäkring. Det tjatas faktisk en hel del på olika köpa hund sidor att man som köpare ska kontrollera att säljaren har en dolda fel försäkring :)

Rätt så säker ja, det har dragits upp några gånger i diskussioner förr när man har diskuterat oseriös kattavel. Det är mycket man inte brukade kunna försäkra ang. katter

Det låter väldigt märkligt, för det spelar ingen roll. Enligt lag ska uppfödaren ersätta om det visar sig varan har ett dolt fel vare sig uppfödaren har en försäkring eller inte.
 
Rätt så säker ja, det har dragits upp i kattdiskussioner förr när man har diskuterat oseriös kattavel. Det är mycket man inte brukade kunna försäkra ang. katter

Det låter väldigt märkligt, för det spelar ingen roll. Enligt lag ska uppfödaren ersätta om det visar sig varan har ett dolt fel vare sig uppfödaren har en försäkring eller inte.
Okej där ser man.
Jo jo jag vet men det vet ju inte köparna som bara googlat sig till vad som ska medfölja valpen dom köper :)
 
Okej där ser man.
Jo jo jag vet men det vet ju inte köparna som bara googlat sig till vad som ska medfölja valpen dom köper :)

Jag dubbelkollade och dolda fel-filen från t.ex Agria hjälper inte då dom verkar mest ha kopierat och klistrat från infon för dess hundförsäkringsvariant. :D Men förr många år tillbaka brukade man inte ens kunna försäkra huskatter, och tio år sedan var det nästan omöjligt att hitta försäkringsbolag som täckte TR/FORL.

Men nu vet jag iaf varför en del drar upp sånt i sina annonser, fick aldrig sånt upprabblat när jag köpte mina katter + hund. Var mest att kattungarna/valpen kommer med en försäkring redan så man skippar karenstiden
 
Senast ändrad:
Jaaa vad säger man? 16 000 för en "Frallier"? O_o


Hej och välkommen in på just våran annons.
En ras som blivit väldigt populär är just denna blandning, Cavalier och Fransk Bulldogg. Sk frallier.

Vi äger mamman som är fransk bulldog och hon är en fantastisk hund och hon träffas hos oss.

Pappan är en cavalier och är en sund vacker och jättetrevlig hund han också såklart.

Det blev tre valpar:

Bild 1-2 tik
Bild 3-4 tik
Bild 5-6 hane

Alla 3 valpar är så otroligt gulliga och rara.

Valparna flyttar vid tidigast 8 veckors ålder. Dom är då veterinärbesiktade, idmärkta med chip, vaccinerade med första vaccinationen, avmaskade, försäkrade med dolda fel och vanlig försäkring.
Dom är kontinuerligt kloklippta och är nyduschade till leverans. Registreras i sjv på köparen.

Valparna är uppväxta med bästa omvårdnad och kärlek.

Valparna får med sig ett valpkit.

För oss är det självklart att valparna ska få fina hem. Vi är väldigt noga med vart dom hamnar. Det betyder att du som är intresserad lägger tid på att skriva ett svar som innehåller lite info om vart en valp hamnar. Vilka ni är, vart ni bor osv. Lämna nr också så kan vi talas vid.

Valparna är svenskfödda och föddes hos oss den 28/7.
Dom är leveransklara tidigast den 22/9.

15 900 kr
Jag hoppas att eventuella köpare äger varsin veterinärklinik och är gifta med en försäkringskonsult.
 
Vad sägs om en Labradoodle som du måste betala fullt valppris alá 40.000 för trots att du ska ha den som fodervärd, och det är inte förrän tiken fått två kullar hos valpproducenten som du får de pengarna återbetalade?

Riktigt kap va? :banghead: Är sånt där ens lagligt?
 
Detta måste ju bara värsta annonsen ever! :rage:
70921028_10157449210083771_9124544551611006976_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 318
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 021
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 818
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 788
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp