Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nejnej, det blir MYCKET bättre när du blandar. :banghead: Exakt hur vet ingen, jag har frågat några doodle-ägare men de har inget svar. Men bättre blir det! Blandisarna får BARA de bra egenskaperna ffrån varje ras!

Och automatiskt friskare med? Spelar ingen roll om båda föräldrarna har patella, HD, etc. är de av olika raser försvinner dom riskerna direkt!
 
Pomeranian som är medlem i SKK minsann! :)


Veterinärbesiktad
Chipmärkt
Vaccinerad 2 omgångar
Registrerad i SKKs djur-id och Jordbruksverket
Medlem i Svenska Kennelklubben
Djurförsäkrad på Folksam
Ingår även hundväska, transportväska för bil helt ny och madrass för sovplats.
Finns en del leksaker, vårdprodukter och foder.
 
Pomeranian som är medlem i SKK minsann! :)


Veterinärbesiktad
Chipmärkt
Vaccinerad 2 omgångar
Registrerad i SKKs djur-id och Jordbruksverket
Medlem i Svenska Kennelklubben
Djurförsäkrad på Folksam
Ingår även hundväska, transportväska för bil helt ny och madrass för sovplats.
Finns en del leksaker, vårdprodukter och foder.
Undrar vad det kostar för en pomme att vara skk medlem?
 
Pomeranian som är medlem i SKK minsann! :)


Veterinärbesiktad
Chipmärkt
Vaccinerad 2 omgångar
Registrerad i SKKs djur-id och Jordbruksverket
Medlem i Svenska Kennelklubben
Djurförsäkrad på Folksam
Ingår även hundväska, transportväska för bil helt ny och madrass för sovplats.
Finns en del leksaker, vårdprodukter och foder.

Registrerad i djur-ID och jordbruksverket, och sen medlem i SKK? Normalt säger man väl stamtavla från SKK, vilken får mig att undra om hunden har en?

(Min svenska är inte perfekt men säger man inte försäkrad i eller hos?)
 
Registrerad i djur-ID och jordbruksverket, och sen medlem i SKK? Normalt säger man väl stamtavla från SKK, vilken får mig att undra om hunden har en?

(Min svenska är inte perfekt men säger man inte försäkrad i eller hos?)
Nej det är ett klassiskt sätt att luras alla hundar kan registreras i skk djur id. Det är inte samma sak som att dom har stamtavla och är registrerade i skk.
 
Nej det är ett klassiskt sätt att luras alla hundar kan registreras i skk djur id. Det är inte samma sak som att dom har stamtavla och är registrerade i skk.
"Blandras räknas detta som men ska bli en ras i framtiden." :confused: Jaha, enligt vem då? Har FCI något hemligt projekt där weimaraner/labbe är tänkt att bli den ultimata fågelhunden, eller?

Två populära knep att lura köpare alltså? "Registrerad i SKK djur-ID" och "ska bli en ras i framtiden" får att få folk att tro att dom köper en (registrerad) rashund.

På tal om okunskap vid hundköp så läste jag snabbt i en hundtidning i affären något i stil som att en stor andel människor vet väldigt lite om skillnader mellan raser, såsom hälsa och rasegenskaper. Googlar folk inte något på typ fem minuter om rasen innan de köper?
 
Två populära knep att lura köpare alltså? "Registrerad i SKK djur-ID" och "ska bli en ras i framtiden" får att få folk att tro att dom köper en (registrerad) rashund.

På tal om okunskap vid hundköp så läste jag snabbt i en hundtidning i affären något i stil som att en stor andel människor vet väldigt lite om skillnader mellan raser, såsom hälsa och rasegenskaper. Googlar folk inte något på typ fem minuter om rasen innan de köper?
Näe, det gör "folk" inte.

Det gäller nog de flesta husdjur tyvärr.

På något sätt så tycker "folk" att de har koll, eftersom de på något sätt uppfattat att det finns "jakthundar", "polishundar", och så "sällskapshundar".

Sedan vad avser "rasegenskaper", så slutar deras intresse av ha koll där.

Ungefär som med hästar. Där finns det "travhästar", "halvblodshästar", "ponnyhästar", och möjligen "arbetshästar"....

Att det sedan bland både hundar och hästar är mycket mer mångfacetterat än så, spelar ingen roll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 286
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 808
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 778
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp