Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej. :( Om de faktiskt gjorde det skulle vi se betydligt färre omplaceringar pga "allergi" när de haft en valp av totalt opassande ras/blandning i typ två veckor. Alltför många faller för en söt valp och tänker inte längre än näsan räcker.
Men kostar bara en tredjedel :angel:

Men är renrasiga pudlar trendiga? :angel:

Ja allt man läser om labradoodles fantastiska egenskaper är väl vad en renrasig pudel har? En trevlig och smart sällskapshund som inte fäller

Jag tror mycket är ren okunskap om rasen (pudel). Att den föds i utställningsklippning, och folk har sett på tecknade filmer där pudlar är snobbiga och dryga hundar och därför är pudlar även det i verkligheten. Goldens och labradorer är ju supertrevliga och snälla hundar. Plus så vet vi att pudlar inte kommer i en annan storlek än dvärg. Så därför labradoodle/goldendoodle så får du stora, fluffiga, trevliga hundar, och dessutom naturligtvis ärver den fällfria pälsen!
 
Brorsan har en som är storpudel, Golden och flat. Den får dom klippa och han fäller dessutom. Vidrig päls.

Man köper en labradoodle/goldendoodle för man vill ha en fluffig, söt hund, men sen måste pälsen nästan alltid rakas av ändå? Enligt hundtrimmare man pratar med så är labradoodle-pälsar något av det värsta och det slutar oftast med att hunden måste hållas nedrakad för annars blir pälsen en tovig röra som blir jättesvår hålla efter, två helt olika pälstyper i en och samma hund
 
"Tre pigga glada valpar av rasen bieweryork"

Har jag missat nåt? :confused:
tydligen någon ny ras?
https://www.hundutstallning.se/biewer-ny-ras-inom-nku/

"
Biewer terrier är en elegant, långhårig, trefärgad toy terrier som används som sällskapshund. Den sägs vara en glad och trevlig familjehund.
Rasen skapades i Tyskland 1984 där Gertrude och Werner Biewer avlade på två av sina Yorkshireterriers som var bärare av en recessiv gen som gav flerfärgade valpar. Rasen är alltså från början en variant av Yorkshireterrier
Mankhöjd ca 20 cm med en vikt på ungefär 3 kg.
"
 
Jag tycker att det verkligen kryllar av blandraser av diverse kamphundstyper. Dom tycks verkligen mixa allt som mixas går och skriver gärna att det är en amstaff eller pitbull. Givetvis utan någon stamtavla.
Vem köper en blandras? Vem parar fram dessa blandningar? Inga hundkunniga direkt. Väldigt trevliga hundar när dom är avlade ordentligt, men lider med alla valpar som dras med allergier och okunniga ägare där man inte ens behandlar en sjuk hund och ofta avlar vidare för pengarnas skull. Så tragiskt :(
 
Inga pengar i världen skulle få mig att föda upp en kull av stor ras fy sjutton vilket jobb,förstörelse av hemmet och vad bajs och kiss.
Beundrar alla som föder upp stor ras.
Jag tycker att det verkligen kryllar av blandraser av diverse kamphundstyper. Dom tycks verkligen mixa allt som mixas går och skriver gärna att det är en amstaff eller pitbull. Givetvis utan någon stamtavla.
Vem köper en blandras? Vem parar fram dessa blandningar? Inga hundkunniga direkt. Väldigt trevliga hundar när dom är avlade ordentligt, men lider med alla valpar som dras med allergier och okunniga ägare där man inte ens behandlar en sjuk hund och ofta avlar vidare för pengarnas skull. Så tragiskt :(
 
Den här väldigt välskrivna men också väldigt vaga annonsen lämnar mig med så många frågor :confused:

”Nu är våra små troll redo att finna egna, fantastiska hem. På grund av en tjuvparning har vår fina blandrastjej blivit mamma till fyra tikar och två hanar.

Valparna är ganska små i storlek, och kommer så antagligen förbli. De är otroligt barnkära, lekfulla, fartfyllda och lättlärda. Om de brås på mamma kommer de också bli intelligenta små problemlösare som älskar aktivering.

Vi kommer vara petiga med hemmen och ser gärna att man skickar med en kort presentation av sig själv samt att vi sedan hörs per telefon.”


Vilka raser är inblandade? Jag tycker inte alls valpen ser liten ut? Om det inte är så att stolen den sitter på och händerna som håller valpen är av minimodell?

0E38865F-BD4F-4E69-924D-97BC1BCEF3D9.png
 
Inga pengar i världen skulle få mig att föda upp en kull av stor ras fy sjutton vilket jobb,förstörelse av hemmet och vad bajs och kiss.
Beundrar alla som föder upp stor ras.

Första kullen åt upp mellanvåningen.
Andra åt upp de två tilldelade rummen i källaren (tom korkmattorna slets upp)

Resterande kullar föddes upp i klinkrat/kaklat valprum och när de blev äldre i hundstallet.

Dyyyyyr renovering efter de två första och dyyyyra byggen för att hålla resterande kullar.
 
Första kullen åt upp mellanvåningen.
Andra åt upp de två tilldelade rummen i källaren (tom korkmattorna slets upp)

Resterande kullar föddes upp i klinkrat/kaklat valprum och när de blev äldre i hundstallet.

Dyyyyyr renovering efter de två första och dyyyyra byggen för att hålla resterande kullar.
Precis vad jag menar 😁😁😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 275
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 805
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 775
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp