R
Raderad medlem 94602
Eller att pudlar inte föds i utställningsklippning. En pudel som är oklippt eller i en teddyklippning ser väldigt "labradoodle" ut
Men kostar bara en tredjedel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller att pudlar inte föds i utställningsklippning. En pudel som är oklippt eller i en teddyklippning ser väldigt "labradoodle" ut
Ja allt man läser om labradoodles fantastiska egenskaper är väl vad en renrasig pudel har? En trevlig och smart sällskapshund som inte fällerEller att pudlar inte föds i utställningsklippning. En pudel som är oklippt eller i en teddyklippning ser väldigt "labradoodle" ut
Nej.Om de faktiskt gjorde det skulle vi se betydligt färre omplaceringar pga "allergi" när de haft en valp av totalt opassande ras/blandning i typ två veckor. Alltför många faller för en söt valp och tänker inte längre än näsan räcker.
Men kostar bara en tredjedel![]()
Ja allt man läser om labradoodles fantastiska egenskaper är väl vad en renrasig pudel har? En trevlig och smart sällskapshund som inte fäller
Brorsan har en som är storpudel, Golden och flat. Den får dom klippa och han fäller dessutom. Vidrig päls.
tydligen någon ny ras?"Tre pigga glada valpar av rasen bieweryork"
Har jag missat nåt?![]()
Du är nog inte ensam."Tre pigga glada valpar av rasen bieweryork"
Har jag missat nåt?![]()
Inte så värst ny bara ovanlig."Tre pigga glada valpar av rasen bieweryork"
Har jag missat nåt?![]()
Jag tycker att det verkligen kryllar av blandraser av diverse kamphundstyper. Dom tycks verkligen mixa allt som mixas går och skriver gärna att det är en amstaff eller pitbull. Givetvis utan någon stamtavla.
Vem köper en blandras? Vem parar fram dessa blandningar? Inga hundkunniga direkt. Väldigt trevliga hundar när dom är avlade ordentligt, men lider med alla valpar som dras med allergier och okunniga ägare där man inte ens behandlar en sjuk hund och ofta avlar vidare för pengarnas skull. Så tragiskt![]()
Kamphundar är inte direkt stora.Inga pengar i världen skulle få mig att föda upp en kull av stor ras fy sjutton vilket jobb,förstörelse av hemmet och vad bajs och kiss.
Beundrar alla som föder upp stor ras.
Beundrar ingen buskavel alls. Stor som liten.Inga pengar i världen skulle få mig att föda upp en kull av stor ras fy sjutton vilket jobb,förstörelse av hemmet och vad bajs och kiss.
Nej vem gör det men tänker mig att det är trots allt betydligt mer jobb med att föda upp en stor blandras än en liten. Inget man gör bara sådär.Beundrar ingen buskavel alls. Stor som liten.
Inga pengar i världen skulle få mig att föda upp en kull av stor ras fy sjutton vilket jobb,förstörelse av hemmet och vad bajs och kiss.
Omplacering av blandningen amstaff/labrador. Ser framför mig en väldigt(!) glad ångvält...![]()
Precis vad jag menarFörsta kullen åt upp mellanvåningen.
Andra åt upp de två tilldelade rummen i källaren (tom korkmattorna slets upp)
Resterande kullar föddes upp i klinkrat/kaklat valprum och när de blev äldre i hundstallet.
Dyyyyyr renovering efter de två första och dyyyyra byggen för att hålla resterande kullar.