Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså när (otäcka, hemska tanke) min tant eventuellt går bort och den andra som inte heller är purung blir kvar hade jag kunnat tänka mig en senior som sällskap, definitivt. Så att de matchar varandra sas.. men ALDRIG för 7000 spänn faktiskt. Då tar jag hellre en renrasig omplacering för förmodligen halva det priset och dessutom uppfödarstöd.
Hur motiverar de den avgiften?
 
Rolig annonsbild igen 😁

F343586C-9CC6-4218-A7E5-EC000E2AF4E8.png


Detta var den enda bilden. Tillsammans med den utförliga annonstexten:
”Två fina tjejer till salu”
 
En som säljer ett Classic flexi. Ser inte storleken på det men jämför jag med de andra grejerna på bilden så gissar jag på S. Mina likadana köpte jag nya för 99kr. Denna snubben ska ha 500 spänn för ett begagnat 😂
Är du säker på att ni har samma märke? Det finns ju miljoners olika kopior av ursprungsflexi. Orginalet är skitdyrt. För ett XXL har jag gett nära 600 nytt, men då håller de för evigt typ och blir aldrig slappa i fjädern eller dras sönder :) Fast han kanske bara råkade få med en nolla för mycket.
 
Är du säker på att ni har samma märke? Det finns ju miljoners olika kopior av ursprungsflexi. Orginalet är skitdyrt. För ett XXL har jag gett nära 600 nytt, men då håller de för evigt typ och blir aldrig slappa i fjädern eller dras sönder :) Fast han kanske bara råkade få med en nolla för mycket.
Mina är original och ser likadana ut som hans. Mina var kanske relativt billiga men det dyraste jag har sett för ett Classic S är nog 149kr. Har hans 8m lina så kanske det går på 199kr. Utgår man från paketpriset i annonsen så är där inte en nolla för mycket
 
Mina är original och ser likadana ut som hans. Mina var kanske relativt billiga men det dyraste jag har sett för ett Classic S är nog 149kr. Har hans 8m lina så kanske det går på 199kr. Utgår man från paketpriset i annonsen så är där inte en nolla för mycket
De riktiga flexi som har patentmärkningen kostar aldrig under 299:- för ett small.
 
De riktiga flexi som har patentmärkningen kostar aldrig under 299:- för ett small.
Hur ser då ett original ut om de inte ser ut som detta och varför säljer alla butiker detta som äkta flexi med VÄLDIGT övertygande förpackningar mm.
BC473ABF-C046-41CE-9B9B-1FAA2F7E6143.jpeg
 
Jag kan inte tänka mig att jag aldrig någonsin haft ett äkta flexi trots att jag har haft säkert 15st i olika modeller och färger och alla haft samma förpackning och märkningar och köpta i många olika butiker
 
Det står ett R på de patenmärkta :)
Men de är få affärer som säljer dem. Bara välsorterade hundartikelsaffärer och vissa nätsidor.
Det står R på alla mina för 99kr, det står också R på de andra två i andra modeller som jag inte minns vad de kostade men om jag utgår från vad jag brukar anse hundkoppel vara värda så kan jag inte föreställa mig att de kostat över 250kr. Det stora jag sålde för ett tag sedan kan säkert ha kostat mer men det var mer än 15 år gammalt så det minns jag inte. Jag har haft andra rullkoppel också och känner att jag är rätt kapabel till att se om det är äkta eller inte. Inga av mina är köpta på rea utan de är helt enkelt så billiga som 99kr för ett Classic S nuförtiden
 
Det står R på alla mina för 99kr, det står också R på de andra två i andra modeller som jag inte minns vad de kostade men om jag utgår från vad jag brukar anse hundkoppel vara värda så kan jag inte föreställa mig att de kostat över 250kr. Det stora jag sålde för ett tag sedan kan säkert ha kostat mer men det var mer än 15 år gammalt så det minns jag inte. Jag har haft andra rullkoppel också och känner att jag är rätt kapabel till att se om det är äkta eller inte. Inga av mina är köpta på rea utan de är helt enkelt så billiga som 99kr för ett Classic S nuförtiden
Oki
 
Det står R på alla mina för 99kr, det står också R på de andra två i andra modeller som jag inte minns vad de kostade men om jag utgår från vad jag brukar anse hundkoppel vara värda så kan jag inte föreställa mig att de kostat över 250kr. Det stora jag sålde för ett tag sedan kan säkert ha kostat mer men det var mer än 15 år gammalt så det minns jag inte. Jag har haft andra rullkoppel också och känner att jag är rätt kapabel till att se om det är äkta eller inte. Inga av mina är köpta på rea utan de är helt enkelt så billiga som 99kr för ett Classic S nuförtiden
Fast det gör dom och har alltid gjort sen många år tillbaka. Jag köpte ett på 90 talet för 300.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 216
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 981
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp