Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så många frågor...

20191122_121318.jpg
 
Haha det antar jag att det är men hur kan det bli så totalt fel :rofl:. Och raserna/beskrivningen av föräldrarna...

T.ex dom snackar om en "golden", därmed så blev det ordet i google translate eller liknande gyllene. Play = leka eller spela. Däremot fattar jag inte hur annonstiteln säger labrador, sen är hunden en blandras av huvudsakligen golden men kan vara reggad i SKK? Iallfall så anmäl annonsen!
 
T.ex dom snackar om en "golden", därmed så blev det ordet i google translate eller liknande gyllene. Play = leka eller spela. Däremot fattar jag inte hur annonstiteln säger labrador, sen är hunden en blandras av huvudsakligen golden men kan vara reggad i SKK? Iallfall så anmäl annonsen!
Colden, inte golden, inte för att jag vet vad det är för "ras". :laugh:
 
Senast ändrad:
T.ex dom snackar om en "golden", därmed så blev det ordet i google translate eller liknande gyllene. Play = leka eller spela. Däremot fattar jag inte hur annonstiteln säger labrador, sen är hunden en blandras av huvudsakligen golden men kan vara reggad i SKK? Iallfall så anmäl annonsen!
Kan inte hitta annonsen längre så tror den är borttagen.

Colden, inte golden, inte för att jag vet vad det är för "ras". :laugh:
Och inte bara colden utan vi har här även labbe (rubriken) och sen är pappan en långhårig svart hund men valpen är registrerad i SKK. Förvirring på hög nivå! :laugh:
 
Kan inte hitta annonsen längre så tror den är borttagen.


Och inte bara colden utan vi har här även labbe (rubriken) och sen är pappan en långhårig svart hund men valpen är registrerad i SKK. Förvirring på hög nivå! :laugh:
Nej, den är ju inte det men det gick ju att lösa. ;)
 
Hahaha! Så mycket okunskap i malou efter tio. Speciellt roligt att det är evidensias chefsveterinär där."Rasen" är så enkel och snäll och bla bla bla bla. Helt plötsligt ryker hundarna ihop i bråk 😂
Dessutom ser samtliga helt nervösa ut

Oj, det är inte som att de allra flesta sällskapsraser är enkla och snälla precis som blandraser kan vara? :eek: Men hör och häpna! Så unikt! Här satt jag och trodde att både pudlar och (utställnings)labradorer var just enkla och snälla hundar som har gjort dom så populära i många länder hos hundägare.

Som sagt är TV mest trams och mest en massa rika kändisar som sitter och snackar i en soffa. :cautious: Att folk ens orkar titta på TV nuförtiden.
 
Oj, det är inte som att de allra flesta sällskapsraser är enkla och snälla precis som många blandraser kan vara? :eek: Men hör och häpna! Så unikt! Här satt jag och trodde att både pudlar och (utställnings)labradorer var just enkla och snälla hundar som har gjort dom så populära i många länder hos hundägare.

Som sagt är TV mest trams och mest en massa rika kändisar som sitter och snackar i en soffa. :cautious: Att folk ens orkar titta på TV nuförtiden.
Det värsta var ju att evidensias CHEFSVETERINÄR var där och propagerade för pudelmixar 🤔
 
Det värsta var ju att evidensias CHEFSVETERINÄR var där och propagerade för pudelmixar 🤔

Det gör bra reklam är min gissning. Pudelmixar är populära nu och då vill ju såklart Evidensia in och prata om hur allas favoritmixar är så bra. I USA har man ju något liknande. Där är pitbullmixar populära och folk inom djurbranschen pratar gott om hur underbara pitbullmixar är. Vill man ha mer kunnigt folk så får man antingen bjuda in SKK eller uppfödare av en ras.

F.ö är veterinärer enligt min erfarenhet sällan kunniga om raser (hundraser kanske en hel del är någorlunda bra på, kattraser verkar dom flesta inte veta ett dugg om). Dom studerar veterinärmedicin och kirurgi, inte om djurraser och hur dom är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 297
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 010
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 815
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 781
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp