Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Begåvat att den kan svara på mobil. Och att man kan ringa också. Det måste ju betyda att den svarar på sms (på mobilen). Duktigt för att vara så liten!

Lite OT men på 60-talet hade mormor och morfar en Schäfer som avskydde när telefonen ringde.
Han puttade av luren från klykan och stormskällde på den. Det var många som fick en utskällning av honom när de ringde :D
 
Annons på hane till avel
"Vid eventuell parning så skall vi ha 5.000:- och hälften utav valparna andra hälften får motsatta parten"

Alltså 5 000:- och hälften av valparna? Då får ju hanägaren betydligt mer än tikägaren som ska ta hand om alltihopa? Eller är det något jag förstår fel här?

När jag parade min hane (för många år sedan) så har jag för mig att jag fick 5000:- plus 500:- per levande valp enligt rasklubbens riktlinjer.
 
Annons på hane till avel
"Vid eventuell parning så skall vi ha 5.000:- och hälften utav valparna andra hälften får motsatta parten"

Alltså 5 000:- och hälften av valparna? Då får ju hanägaren betydligt mer än tikägaren som ska ta hand om alltihopa? Eller är det något jag förstår fel här?

När jag parade min hane (för många år sedan) så har jag för mig att jag fick 5000:- plus 500:- per levande valp enligt rasklubbens riktlinjer.

:laugh:
Snacka om girig!

Ska man köra hälften av valparna hem till dem då när de är 8 v?

Hur gör man om det blir udda antal? Delar man en på mitten? :nailbiting:
Och om det bara blir en valp...:confused:
 
På blocket nu:
De är äkta retromopsar (75% Mops och 25% Jack Russel). Retromopsar är friskare och andras bättre än renrasiga mopsar men har samma härliga temperament. Besiktigade, chippade, vaccinerade och avmaskade vid leverans.

Som de dessutom har sänkt priset på..
 
På blocket finns även en unik blue fawn chihuahua till salu....
Det är absolut ingen chihuahua, ser ut som en staffkorsning typ. Antingen har säljaren köpt den utan att veta något alls om hur en vavva ser ut, eller så försöker hen luras big time!
 
På blocket finns även en unik blue fawn chihuahua till salu....
Det är absolut ingen chihuahua, ser ut som en staffkorsning typ. Antingen har säljaren köpt den utan att veta något alls om hur en vavva ser ut, eller så försöker hen luras big time!
Såg den nyss! Tänker att de flesta vet vad en chihuahua är, hur blev det så fel?

Hittar förövrigt många chihuahua- och JRTblandningar, någon var JRT/Chinese crested? Någon annan hade Malteser/Pomeranian/Shiba/Border/Sheltie/Chinese crested. Undrar hur det gick så långt och vem som bestämde sig för att korsa alla dessa raser.
 
Jag undrar rätt ofta hur bra koll de människor som har typ åttavägsblandraser verkligen har. Det måste ju handla om minst fyra generationer eller mer som föredettaägare och uppfödare ska ha stenkoll på och gärna bokfört.... eller är det så att de helt enkelt hört "Din hund ser ungefär ut som..." ?
Kanske skickat in ett sådant där DNAtest som ju knappast är spikat.
Jag tror att det ganska ofta är ett försäljningsknep. Särskilt när de gärna slänger in hyfsat ovanliga raser för att vara lite hippa sådär. ;)
Fyra raser, fair enough men en del listor är ju så långa att man blir yr. Och då ska man fortfarande vara stensäker på både tiken och hanen från födsel.. för folk säljer ju vadsomhelst som vadsomhelst. Ofta till vemsomhelst.
 
"Rysk varghund". En unghund av rasen säljs, förväntas väga ca 100 kg som fullvuxen. Man ombeds googla på rasen innan man tar kontakt. Men det var inte så lätt, menas ovtjarka? 100 kg?

Eventuellt lägger jag inlägget i fel tråd, ursäktar i så fall i förväg.
 
"Rysk varghund". En unghund av rasen säljs, förväntas väga ca 100 kg som fullvuxen. Man ombeds googla på rasen innan man tar kontakt. Men det var inte så lätt, menas ovtjarka? 100 kg?

Eventuellt lägger jag inlägget i fel tråd, ursäktar i så fall i förväg.
Tippar också på ovtarjka. Det vanligaste annars för "rysk varghund" är ju borzoi, och någon sådan var det definitivt inte i annonsen :p
 
För någon vecka sedan såg jag en ny hund i området. En tydligt ung, men STOR valp av husky-modell. Den stretade runt i koppel åt alla håll samtidigt och människorna som höll i kopplet såg inte ut att ha någon koll alls. Visst att valpar är stökiga, men det finns ju lite olika sätt att hantera denna stökighet och den här familjens sätt att (inte) hantera det fick mig att tänka ungefär "Jisses... Ska jag behöva möta den där ute när den blir vuxen?"...

Nu slökollade jag lite på blocket, och fick syn på just den hunden. 13 veckor, behöver nytt hem pga allergi och tidsbrist och att de bor i lägenhet och hunden ska inte bo i lägenhet och tja, allt på en gång :grin:

Kan ju åtminstone konstatera att det är tur att de insett att de inte kan ha kvar valpen. Förhoppningsvis får de den såld också.
 
Hjärtevärmande annons tyckte jag ❤️


”Ruby är en 2,5 år gammal rasren Italiensk Vinthundshane som söker ett nytt hem.

Ägaren är en Iransk änkeman som flyttar till sitt forna hemland och kan inte ta med sig hunden dit då hundar där anses som orena djur. Ägaren, som bott granne med oss, har lämnat hunden hos oss och vi har haft honom nu i snart ett år men inser att vi i längden inte kan ta hand om honom då både jag och min fru är snart 83 år.

Vinthundar kräver mycket motion för att må bra och då vi båda har problem med att röra oss obehindrat och hunden är ung vore det bäst för honom om han fick komma till ett hem där de nya ägarna kan ägna sig åt honom. Han har inga problem med andra hundar. Han är mycket social och vill gärna sitta i knä och kramas och pussas och vaktar mej noga så att jag inte smiter ifrån honom. De egenskaperna kan ibland gå till överdrift tycker jag men det är något jag får stå ut med. När vi går på promenader får han ofta gå lös och då rusar han runt i närområdet men kommer alltid tillbaka. Det är hans sätt att få motion. Han har en mycket korthårig päls vilket borde vara bra för personer som har problem överkänslighet. Han behöver inte klippas men väl få kläder på sig när det är kallt och regnigt ute. Han väger 5 kg men är ändå en stor hund.”
 
Hjärtevärmande annons tyckte jag ❤️


”Ruby är en 2,5 år gammal rasren Italiensk Vinthundshane som söker ett nytt hem.

Ägaren är en Iransk änkeman som flyttar till sitt forna hemland och kan inte ta med sig hunden dit då hundar där anses som orena djur. Ägaren, som bott granne med oss, har lämnat hunden hos oss och vi har haft honom nu i snart ett år men inser att vi i längden inte kan ta hand om honom då både jag och min fru är snart 83 år.

Vinthundar kräver mycket motion för att må bra och då vi båda har problem med att röra oss obehindrat och hunden är ung vore det bäst för honom om han fick komma till ett hem där de nya ägarna kan ägna sig åt honom. Han har inga problem med andra hundar. Han är mycket social och vill gärna sitta i knä och kramas och pussas och vaktar mej noga så att jag inte smiter ifrån honom. De egenskaperna kan ibland gå till överdrift tycker jag men det är något jag får stå ut med. När vi går på promenader får han ofta gå lös och då rusar han runt i närområdet men kommer alltid tillbaka. Det är hans sätt att få motion. Han har en mycket korthårig päls vilket borde vara bra för personer som har problem överkänslighet. Han behöver inte klippas men väl få kläder på sig när det är kallt och regnigt ute. Han väger 5 kg men är ändå en stor hund.”
:cry::cry::heartheart
 
Wow, ett lesbiskt hundpar tänkte jag först när jag såg den här annonsen 😁

Nu har mina två tikar fått valpar, en mellan och en dvärgpudeltik”

men sedan förstod jag att så inte var fallet för annonsen fortsätter så här:

”Det är samma pappa till båda kullarna och han är en svart dvärgpudel. Totalt finns sex valpar, två tikar och fyra hanar som är leveransklara v.5 och v.6, då de är 8 veckor gamla. Valparna är bruna, svarta och aprikos och är ej registrerade i SKK.”

Jag tycker vi borde ha en tråd för roligaste annonsbilden också. Ibland lägger folk upp så fantastiskt roliga (jättedåliga) bilder i sina annonser.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 286
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 808
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 779
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp