Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Våran fina XX söker ett sista hem som sälskapahäst med mycket utevistelse. En otroligt kärleksfull men mycket försiktig herre. Han är riden hos oss, men funkar inte till ridning och trivs inte med de. Han är genomgången av kiropraktor en gång sen han kom hit i oktober och hon kände inget konstigt."

:cry:
Hästen är 12 år för övrigt.
:banghead::cry:
 
Ingen annons men jag tänkte att ni kanske kan svara på en fråga:

På en stor annonssida på nätet har säljarna skrivit ut hästens "Tävlingsnivå". Hur definierar ni det? Det högsta hästen tävlat under sin livstid eller den nivå hästen för tillfället ligger på?
 
Ingen annons men jag tänkte att ni kanske kan svara på en fråga:

På en stor annonssida på nätet har säljarna skrivit ut hästens "Tävlingsnivå". Hur definierar ni det? Det högsta hästen tävlat under sin livstid eller den nivå hästen för tillfället ligger på?

Beror på hur personen skriver och uttrycker det :)
 
"Nu är våran fina *häst* till salu pga hö brist. Hon skänkes om rätt hem dyker upp hon är en fin frisk pigg ponny på 148cm i mankhöjd. Hon är pigg och fräs i kroppen älskar att hoppa och att jobba ingen latmask hon skänkes uttan utrusning vid seriöst intresse hör av dig via sms till mitt nummer xxxx."

Blir nog en hel drös svar på den här fräsa hästen. Som för övrigt är född 1993:grin:
 
"Nu är våran fina *häst* till salu pga hö brist. Hon skänkes om rätt hem dyker upp hon är en fin frisk pigg ponny på 148cm i mankhöjd. Hon är pigg och fräs i kroppen älskar att hoppa och att jobba ingen latmask hon skänkes uttan utrusning vid seriöst intresse hör av dig via sms till mitt nummer xxxx."

Blir nog en hel drös svar på den här fräsa hästen. Som för övrigt är född 1993:grin:

Jisses! Ibland är det faktiskt bättre att ta bort.
 
För den som inte har bestämt hingst ännu.

Rubrik Snygg skäckhingst. Inget foto.

Vår lilla ettåriga hingst är mer än väl könsmogen så vi funderar på att låta honom träffa 1-2 ston den här säsongen. Korrekt beställning, blir strax över 160 som färdig. Okänd stam men info om föräldrarna finns.

Bara 2200:-! Om man vill tjäna pengar på buskavel med sin skäckhingst kan man väl åtminstone lägga in en bild, det är ju den som ska sälja tjänsten eftersom det viktiga verkar vara att han är skäck och könsmogen.
 
För den som inte har bestämt hingst ännu.

Rubrik Snygg skäckhingst. Inget foto.

Vår lilla ettåriga hingst är mer än väl könsmogen så vi funderar på att låta honom träffa 1-2 ston den här säsongen. Korrekt beställning, blir strax över 160 som färdig. Okänd stam men info om föräldrarna finns.

Bara 2200:-! Om man vill tjäna pengar på buskavel med sin skäckhingst kan man väl åtminstone lägga in en bild, det är ju den som ska sälja tjänsten eftersom det viktiga verkar vara att han är skäck och könsmogen.
Är man skäck så behövs ingen bild. Vem som helst förstår ju att en skäck är snygg och felfri
 
Nån söker vuxen medryttare till sin b ponny som ska ridas in. Dvs nån som kan rida in den för att sen fortsätta utbilda den till hopp ponny.
Det kostar inget men man ska mocka och fixa foder till tre hästar och gärna fodra de dagar man är där.

Tror man att vuxna små ryttare väldigt gärna vill utbilda andras ponnyer och dessutom jobba lite extra i stallet?
Jag hade ju räknat med att betala nån X antal tusenlappar för att få min ponny inriden 🤔
 
Såg en annons om en som ville ha sin 4 åring utbildad, den skulle läras galopp, gå på tygeln osv... Gratis, men ridbanan kostade 40 kr per gång, så det blev helt plötsligt inte så gratis ändå. :grin::meh:
 
Nån söker vuxen medryttare till sin b ponny som ska ridas in. Dvs nån som kan rida in den för att sen fortsätta utbilda den till hopp ponny.
Det kostar inget men man ska mocka och fixa foder till tre hästar och gärna fodra de dagar man är där.

Tror man att vuxna små ryttare väldigt gärna vill utbilda andras ponnyer och dessutom jobba lite extra i stallet?
Jag hade ju räknat med att betala nån X antal tusenlappar för att få min ponny inriden 🤔

Såg den också. Dessutom har annonsören skrivit att hon har eget stall med fullservice, d v s hon sköter allting själv. Det är ju inte riktigt vad begreppet fullservice brukar betyda.
 
Såg den också. Dessutom har annonsören skrivit att hon har eget stall med fullservice, d v s hon sköter allting själv. Det är ju inte riktigt vad begreppet fullservice brukar betyda.
Nä jag förstod inte ens vad det hade med saken att göra eftersom det inte innefattade medryttaren? Om det inte är medryttaren som får mocka åt de inackorderade då, som betalar för fullservice. 🤔
 
Bara idag har jag sett ett antal annonser på fb om att folk upplåter sin mark för andra att slå hö på eller beta. Jättetrevligt men skriv för i h*****e var ni bor :rage:
-Hej jag heter Shaggy och undrar om du lånat ur marken.
-Jasså du bor i Kalmar....
Jag har bete (men inget vinterfoder, än) men börjar ruttna på alla annonser där det delas gång på gång och läggs till sura kommentarer av annonsören för att ingen vill ha gräset. Inte alltför sällan under 1ha
 
Det här var en skojig och obegriplig annons :

"Söker till western sadel! Den som man spenner sadel gjorden med! Vi har en western sadel men kan inte använda den pga vi bara har en sån sadelgjords spennare! Så jag söker en denna är nästan 90 cm och svart och har du en Eller om du vill sälja 2 så köper jag den som är likast denna men om du har en brun som är 110 cm skriv ändå för jag behöver en även om den kanske är lite lång och fel färg!"😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 703
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 956
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp