Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är konstigt ?
Ser det som viktigt att den klarar att vara ensam en stund med i hagen.
De flesta hästar kan förhoppningsvis gå själva.

Visserligen skriver/säger man ibland "själv" i betydelsen ensam/för sig själv, men här står det ju dessutom att den kan gå ensam. Så då måste man väl tolka "gå själv" i grundbetydelsen ...
 
En försäljare som först skriver ett långt inlägg om hur viktigt det är att vara ärlig och seriös säljare (inget fel där..) och längst ner bifogar en lista på hästar de har till salu just nu.

Bland annat finns där 2 st dräktiga new forestston, bägge 2 år gamla. Från samma uppfödare, den ena efter icke godkänd hingst. "Säljes för kunds räkning" - kunden råkar dock vara samma person som säljaren, föder upp under annat stuterinamn. Hon har alltså tillverkat bägge stona i tiden och äger dessutom hingsten de är betäckta med.

Det var ju det där med att vara ärlig och seriös som försäljare!
 
Och du ser inte att själv och ensam kan betyda två olika saker ?
Gå i hage själv är en annan sak än att bli lämnad ensam i hage. Så tolkar jag det även om det kunde skrivits normalare
De roliga med denhär tråden är ju hur man kan misstolka annonser, de behöver inte vara fel det som skrivs. Stavfel, syftningsfel, det kan bli hur kul som helst. Eller som denna där det är lite fri tolkning och alla läser in den olika.
 
Hittade en annons där nån säljer en transport. ”Priset går att diskutera med rätt köpare” alltså jag förstår varför man skriver så i en hästannons, även om jag ju inte hade sålt min häst alls till ”fel” köpare. Men en transport lär man väl inte bry sig så mycket om var den hamnar? Snarare att man kan ge ett bättre pris tex vid en snabb, enkel affär. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 873
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 965
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 772
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp