Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte väl mest att det var lite udda att den beskrevs som just "tävlad" på den nivån. Kollade tdb och den har startat 3 LC, det är allt.

Den kostar 75, inget halvblod. 13 år. Men vem vet, för någon är det kanske ett kap 😉
Jag blir lika förvånad varje gång jag ser på hästannonser. Priserna är höga på de flesta hästar av ridhästmodell. De behöver inte ens vara tävlade bara de är snälla och hyfsat grundridna.
Att betala närmare 100.000 för en schysst hobbyhäst för lättare tävling är inget konstigt.
 
Jag så en annons om en ägare som sökte en kamikazepilot till sin häst som hittills inte gått att rida in. Ägaren skriver att man bör ha dubbla livförsäkring, typ.

Ett svar är från en mamma som tycker att hennes dotter i yngre tonåren kan passa :eek::(:confused:
 
Jag så en annons om en ägare som sökte en kamikazepilot till sin häst som hittills inte gått att rida in. Ägaren skriver att man bör ha dubbla livförsäkring, typ.

Ett svar är från en mamma som tycker att hennes dotter i yngre tonåren kan passa :eek::(:confused:
Ska vi gissa att det är en mamma som inte kan något om hästar själv utan fått höra att dottern är så duktig på ridskolan och att dottern därför får rida svårare hästar/flytta upp en grupp.
 
Jag tror tyvärr det ligger i att vissa inte förstår hur farlig en häst faktiskt kan vara. Även om en häst inte menar att skada någon så är det ett stort djur med mycke muskler.
Då har de inte mött en häst. Ever. Alltså, jag gillar hästar men möter man en "vanlig" häst i storlek så känner man sig lätt ynklig i förhållande till storleken :grin:
 
Då har de inte mött en häst. Ever. Alltså, jag gillar hästar men möter man en "vanlig" häst i storlek så känner man sig lätt ynklig i förhållande till storleken :grin:
Ja du man undrat ju vad vissa tänker helt klart. Är bara att läsa en del bukefalisters erfarenheter för att undra om vissa personers hjärnkapacitet ligget på minus.
 
tmp-cam-1362025056.jpg


Rimligt namn. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 486
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 720
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp