Annonsera Mera VIII

Bukefalos 30 år!

Bland det sjukaste jag sett.
Screenshot_20260604_172926_Facebook.webp

Någon försöker sälja sin ”projekthäst” som tydligen både bockar, reser sig, är mkt känslig, reaktiv, explosiv, bara har gått pay and jump men ”inte har problem med hinderhöjden, bara ridningen mellan hinderna”, har en utläkt senskada, avställd dvs går inte att provrida, endast en film på några sek där den travar lite. Priset? Nätta 100k😆
Stackars häst känner jag.

Någon försöker sälja sin ”projekthäst” som tydligen både bockar, reser sig, är mkt känslig, reaktiv, explosiv, bara har gått pay and jump men ”inte har problem med hinderhöjden, bara ridningen mellan hinderna”, har en utläkt senskada, avställd dvs går inte att provrida, endast en film på några sek där den travar lite. Priset? Nätta 100k😆
Stackars häst känner jag.
Försöka duger 😁

Eller hur. Men jag tycker synd om hästen. För mig signalera den att något inte är okej och du kan ju själv tänka dig om ngn faktiskt köper hästen för dom pengarna och sen den är ”galen” och de vill lämna tillbaka den/säljer vidare, vilken vandringspokal en sån häst kan bli.
Ja det kan bli hur dumt som helst.

Eller hur. Men jag tycker synd om hästen. För mig signalera den att något inte är okej och du kan ju själv tänka dig om ngn faktiskt köper hästen för dom pengarna och sen den är ”galen” och de vill lämna tillbaka den/säljer vidare, vilken vandringspokal en sån häst kan bli.
Det är någon som inte tänker efter före som köper, och då kommer insikten förr eller senare.

Låter sorgligt.

Fick upp precis upp en annons från någon som säljer en travare då hon inte gick att ha som ridhäst då hon är outbildad och osäker (och nämner att det inte går longera) efter att bara haft hästen i två (!!) månader! :(

Annonsen togs ner nästan direkt då hon fick mothugg av andra som ridit hästen hos förra ägaren.

Denna kom upp I mitt fb flöde för nån vecka sedan...
Är det bara jag som tänker att jag men vad kul, betala för att göra stalltjänst hos någon. Borta på en häst men bara om den vill komma in från hagen själv....

Visa bifogad fil 186759
Jag undrar vad människor lever i för rosa sockervaddsvärld? Den här annonsen lyser för mig igenom som en person som man kommer att göra en jädra massa fel hos oavsett vad man gör, och dessutom betala för det? Och ingen ridning på det? Och betala för det (igen)? Jisses.

Denna kom upp I mitt fb flöde för nån vecka sedan...
Är det bara jag som tänker att jag men vad kul, betala för att göra stalltjänst hos någon. Borta på en häst men bara om den vill komma in från hagen själv....

Visa bifogad fil 186759
Herregud. Inte bara ska man betala för att avlasta henne. Hela annonsen osar också att den dag du använde fel borste, satte knäppet på grimman åt fel håll eller inte slutade bootsen tillräckligt bra kommer du få veta det…

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka