Annonsera Mera VIII

Bukefalos 30 år!

En med "pausad ridverksamhet" som erbjuder kostnadsfritt tillfälle att rida, eller vill ha hjälp med att motionera hästarna, beroende på hur man ser det. Men... "Vi är kort om flickor 11-15 år"... "Du ska få vara på hästgård utan förälder närvarande"... "Du ska vara född mellan 2011 och 2015".

Bara jag som... Jag vet inte, det känns lite olustigt? :crazy: Massor av folk som ger hjärtan och hyllar det fina initiativet (inlägg på Facebook). Jo, jag kan förstå det på ett sätt, men samtidigt... Varför inte killar? Varför inte äldre än 15? Varför inga föräldrar med?
Nej det är inte vara du som kände sig lite olustig... Hade aldrig låtit min dotter åka.

Såg den annonsen idag, hade lust att skriva något. Men "vågade" inte, vad spelar det för roll om personen är 10 eller 25år så länge den passar ihop med ponnyn/hästen?
Hade aldrig låtit min tös åka dit ensam.
Nej det hade inte jag heller med en sådan annons. Huuva.

'Islandsponny 8 år 144 cm riden. Är 5 gångare"

Ingen info om kön, stam e dyl och lilla hästen är uppställd med huvudet bortvänd från kameran. Men hen har ju en festlig färg
Njuter lite av att piska upp stämningen tror jag genom att kalla island för ponnyer och de han köpt av för galna kärringar och liknande. Hade inte sålt min häst dit även om jag kan roas av alla kommentarer och folk som blir kränkta när hem håller på.

Ingen info om kön, stam e dyl och lilla hästen är uppställd med huvudet bortvänd från kameran. Men hen har ju en festlig färg iallafall :up:
Och halva kommentarsfältet tycker oh och åh.

Han ger dock aldrig någon vidare info utan hänvisar alltid till att folk ska ringa.

Jag undrar mest hur i hela friden hans sida inte blixt nedstängd av Facebook

Ingen info om kön, stam e dyl och lilla hästen är uppställd med huvudet bortvänd från kameran. Men hen har ju en festlig färg iallafall :up:

Just det inlägget är ett sånt han gör när han precis hämtat hem hästar, han skrev ett inlägg innan att han skulle ut på handelsrunda och sedan har han snabbt fotat hästarna i lastbilen bara för att visa lite vad han hämtat hem. Vissa ringer på hästarna redan då, om de är väldigt intresserade. Annars kommer det ett inlägg inom några dagar med en ordentlig bild i alla fall, och där det kanske står lite mer — men oftast inte så mycket info, utan de intresserade får ringa.

Säga vad man vill, men han är väldigt ärlig med att han är en hästhandlare som köper hästar billigt av de som vill/behöver bli av med hästen på dagen. Som köpare får man vara med på det, tänker jag. Annars kollar man någon annanstans.

Att han skriver islandsponny är helt medvetet från honom, han tycker att det är väldigt roligt när folk blir upprörda över det.

Då förstår jag inte! 🙈 orättvist för alla som vill sälja hästar och alla bra seriösa grupper. 🤷🏼‍♀️
Precis. Jag är admin för en stor Welsh-grupp och den har blivit varnad att Facebook stänger ner den om det förekommer säljesannonser. Samtidigt finns det grupper helt till för att köpa och sälja häst som finns kvar. Så sjukt godtyckligt

Precis. Jag är admin för en stor Welsh-grupp och den har blivit varnad att Facebook stänger ner den om det förekommer säljesannonser. Samtidigt finns det grupper helt till för att köpa och sälja häst som finns kvar. Så sjukt godtyckligt
Tror det tar emot att stänga ner en företagssida mot en grupp, finns ju många försäljningsstall som har företagssidor på facebook.

När det kommer till islandshäst kontra ponny så ja - det är kaos i sista kommentarfältet. Jag förstår inte poängen med att många tar så illa upp över det. Rent konkret har han ju inte fel, ytterst få islandshästar ligger ju över ponnymåttet... Men absolut, jag kan känna att han känns lite oseriös faktiskt. Men hästarna säljs ju ändå så han behöver väl inte vara seriös antar jag.

Tror det tar emot att stänga ner en företagssida mot en grupp, finns ju många försäljningsstall som har företagssidor på facebook.

När det kommer till islandshäst kontra ponny så ja - det är kaos i sista kommentarfältet. Jag förstår inte poängen med att många tar så illa upp över det. Rent konkret har han ju inte fel, ytterst få islandshästar ligger ju över ponnymåttet... Men absolut, jag kan känna att han känns lite oseriös faktiskt. Men hästarna säljs ju ändå så han behöver väl inte vara seriös antar jag.
130 kommentarer 🙈
Enkel marknadsföring iallafall.

Jo menade i stort, det är ju lika godtyckligt med grupper när vissa grupper varnas för enstaka säljinlägg, andra stängs ner och ytterligare andra grupper som enbart handlar om hästar säljes får vara kvar.

130 kommentarer 🙈
Enkel marknadsföring iallafall.
Ja, han säljer för att han når många köpare. Han vet såklart att rasen heter islandshäst, men "alltid retar det någon"- ger som sagt publicitet också.

Men ibland undrar jag hur han kan ta hand om alla?

Det är verkligen inte bara de som köps om och säljs på ett dygn han har.

Ja, han säljer för att han når många köpare. Han vet såklart att rasen heter islandshäst, men "alltid retar det någon"- ger som sagt publicitet också.

Men ibland undrar jag hur han kan ta hand om alla?

Det är verkligen inte bara de som köps om och säljs på ett dygn han har.
Enligt rykten och kommentarer på some så är det lite si och så med skötseln av de andra. Det är ju över 100 hästar/ponnyer i olika åldrar. De får ju garanterat mat och vatten. Men just det med individuell tillsyn, hovvård, upptäcka sår mm påstås det vara si och så med enligt vissa. Jag har ingen egen erfarenhet eller insyn alls så kan inte bedöma sanningshalt. Men har själv undrat just hur man hanterat så otroligt många djur, och sköter individ-tillsynen av så stora flockar på lösdrift

Enligt rykten och kommentarer på some så är det lite si och så med skötseln av de andra. Det är ju över 100 hästar/ponnyer i olika åldrar. De får ju garanterat mat och vatten. Men just det med individuell tillsyn, hovvård, upptäcka sår mm påstås det vara si och så med enligt vissa. Jag har ingen egen erfarenhet eller insyn alls så kan inte bedöma sanningshalt. Men har själv undrat just hur man hanterat så otroligt många djur, och sköter individ-tillsynen av så stora flockar på lösdrift
En enskild person löser ju inte det, men fötetaget när ju ha en omsättning och anställda?

Jag vet ju också att det finns stuterier med halvblod där skötseln kan vara under all kritik. Ett 20- tal hästar där uppfödaren inte riktigt vet vem som är vem...

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar