Annorlunda beteende vid hämtning i hagen?

L

Lillkaris

Ett sto jag rider ibland har lite saker för sig. Ibland, kanske en gång i månaden, får hon för sig att hon inte vill in från hagen. Då låter hon en komma precis intill innan hon tvärvänder och går till attack mot någon av de andra hästarna (driver iväg dem). såhär gör hon ca tio gången innan hon helt snällt stannar och låter en ta henne. Jag försöker att ha nerböjt huvud, inte titta henne i ögonen m.m. tacksam för svar vad jag kan göra för att undvika detta!
 
Sv: Annorlunda beteende vid hämtning i hagen?

någon som har tips?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 124
Senast: AbCdE
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 324
Senast: Linda_A
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 017
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp