ansvar för minderårig skötare?

F

furuskär

vilket ansvar har jag som hästägare om jag tar hjälp av en tjej som är under 18 till att borsta och mocka ett par gånger i veckan? om hon tex blir trampad, sparkad eller ngt annat, är jag skyldig då? kan jag komma runt det på något sätt genom att tala med föräldrarna el dyl? :confused:
 
tror du kan upprätta ett kontrakt med föräldrarna där de tar ansvar för sin tös. har du din häst försäkrad i agria är tjejen försäkrad i sitt hanterande av hästen också (agria incident som ingår i hästförsäkringarna). kan vara bra att veta.
 
jamen det visste jag inte, jo jag har agria. ska kolla med dem. tack för info :bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 202
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
Hästmänniskan Funderat lite som ”återvändare” till stallet för 5 år sedan. Barn och tonåren upp till 20 års ålder spenderades dock i stallet 24/7...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 377
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp