Antagningsbesked HT 2015

@nagellacksberoende Du är inte ensam!:nailbiting:
Är på jobbet så kommer inte kunna kolla, så gett sambon i uppdrag att kolla åt mig ! ( vilket även gjort om jag varit hemma för mina nerver klarar inte sånt här:o)

Såhär ser mitt besked ut:
- Föremålens material och tekniker: Antagen (Platsgaranti pga programmet)
- Kulturegendomsrätt: Antagen med villkor (Ett betyg är på väg in i systemet pga en sent inlämnad tenta)
- Design för det goda livet (Reservplats 91 & 33, alltså typ noll chans att komma in)
- Livets mening: Struken ?!
- Design och konsthantverk: Antagen
- Den samtida stadens liv och form: Struken

Jag tror att jag blev struken från Livets mening på grund utav att jag sökte Design och konsthantverk inom programmet. Nu är frågan: plugga 125 eller 150%..

Jag kom in på förstahandsvalet, men jag tvekar. Jag vet inte om jag vill plugga mer :( Samtidigt så känns det lite som att jag måste för att få jobb.
Jag har läst en 2-årig utbildning, och senaste 2 terminerna har jag läst fristående kurser bara, samtidigt som jag söker jobb.
Jag vet inte vad jag vill :S

Jag är reserv på mitt förstahandsval, reserv 50, så jag ligger långt bak... Har tackat nej till förskolelärarutbildningen, även om det vore taktiskt att läsa den utbildningen och typ vara garanterad jobb när jag är färdig.

Är det nån som vet?
Jag kom in på mitt förstahandsval, de andra valen blev då strukna.
Om jag tackar nej till mitt förstahandsval, har jag möjlighet att komma in på någon av de andra valen i antagning 2 då?

Jag blev 88 reserv på mitt förstahandsval :) låter inte så bra men för att vara djursjukskötarprogrammet känns det helt ok och en betydlig förbättring sen förra året :laugh: HP provet nu kommer jag igen!! Nyfiken på nu hur mycket det kan tänkas sjunka till 2a urvalet :nailbiting::) kom in på mitt 2a handsval en distanskurs men är osäker på om jag ska gå den. Kanske bättre att plugga till HP provet ist..

Är det nån som vet?
Jag kom in på mitt förstahandsval, de andra valen blev då strukna.
Om jag tackar nej till mitt förstahandsval, har jag möjlighet att komma in på någon av de andra valen i antagning 2 då?

Är de andra valen strukna för att förstavalet tog upp de poängen du kunde bli antagen till måste du isåfall (tror jag) göra en sen anmälan till de andra valen om du vill ha en chans att komma in på dem.

JAG KOM IN PÅ MITT FÖRSTAHANDSVAL!!! :bump::bump::bump::bump::bump:
Fastnade som andra reserv förra året, höjde mig på hp från 1.10 till 1.40 och kom in nu! Tur ja höjde mig, krävdes 1.30 för att komma in i år. :o
Så nu blir det kognitionsvetare av mig! :D (3årigt kandidatprogram i gbg)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 985
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 495
Senast: Edla
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta... 2
Svar
37
· Visningar
2 657
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka