Apropå löner

Rie

Trådstartare
hur ligger handelsanställdas löner? Inte högt, det vet jag .....
Hur långt är ni beredd att sänka er lön för att få ett jobb?
 
Beror sig på vad du gjort tidigare. Handels ligger lågt, men har bra OB-tillägg. Jag har tidigare jobbat inom handels och då haft mellan 80-90 kr. Då hade jag jobbat ett par år innan.
 
Förra sommaren fick jag ca. 80:- i timmen när jag jobbade extra i detaljhandel. Morsan jobbar heltid eller strax under och får ut 10' eller strax över.

Själv kan jag mycket väl tänka mig att jobba för "nästan ingenting" om jag är tillräckligt desperat.
 
Hej!

Jag får 81.93 kr/timme, men sen tillkommer övertid och OB. Jag får lite mer än 10.000 efter skatt och det är rätt ok tycker jag.. Men det är klart att det svider lite när sambons ingångslön ligger på 20.000../ Lavinia
 
Då jag jobbade inom Handels hade jag 83.-, men det är ca 4 år sedan jag slutade där. Bra OB är det ja. 100% på lördagar efter 12.00 och hela söndagar och övriga helgdgr. :)
 
För mig skulle det nog inte bli OB eftersom tiden ligger mellan 8 och 18.
Har hygglig lön idag ( som tar slut) och skulle förlora runt 3200 per månad med detta nya jobb ( vad jag tror, vet ej exakt lön)
Visst är Akassa 80% av nuvarande lön ? I så fall skulle jag nästan förlora på att jobba.....

Rie
aldrig varit arbetslös....
 
Ja, A kassan är 80% av nuvarande lönen. Deprimerande att ta ett jabb där man förlorar på att jobba isf för att stämpla... :crazy: :crazy:
 
Jooo

och sedan vet jag inte om jag kan behålla mitt hästeri på samma nivå heller..... pga ekonomin alltså.
 
Jag önskar mig Handels, skulle få ut dubbla summan mot dumma Hotell och Restaurang som jag har nu.

Men grundlönen är väl inte så rolig, det är först när man jobbar kvällar och helger som det blir "bra" betalt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 613
Senast: BernT
·
Skola & Jobb En fundering jag har efter ett läst en annan tråd, är detta med lön och lönesättning för arbtete. När vet en om ens lön är bra...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 104
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: niardasp
·
Juridik & Ekonomi Någon som gjort det? Jag förstår att det blir mindre ekonomiskt.. även att det påverkar pensionen. Påverkar det semesterdagar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 719
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp