Bukefalos 28 år!

APU-praktik när man går hästgymnasium.

mimmipigg

Trådstartare
Nån som vet någon bra praktikplats när man går hästgymnasium?
Ingen plats med körning, gärna araber.
 
lägg ut en annons, många vill ha tjejer från hästgymnasium, kolla med svenska avels föreningen elelr vad dom kan heta om det finns nått å skicka mail/ring till olika stuterier.
 
Kolla runt på internet och leta efter små gårdar, ring dom och mejla/skriv.

JAg gjorde så och kom till en litten toppen gård där jag lärt mig oerhört mycket.
Men jag tror inte riktigt att "stora" ridskolor el "duktiga" tävlingsryttare är någon hit att vara hos har fått för mig att man mer får mocka stall än att hålla på med hästarna.
 
Håller med någon tidigare här... Att va inte hos någon Elitryttare... utan kanske ryttare som jobbar med hästar, rider 140-150, Intermediere, * -** där får man oftast rida mer... stallet är inte så stort och med en extra till hjälp hinner man även med att hjälpa den personen -praktikanten... Leta tex B- och C- tränare som även har egen hästverksamhet...
 

Liknande trådar

Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 657
Senast: Ketrawzc
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 272
Senast: zarmino
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Personalmöten
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp