Alltså nja, jag håller nog inte med. Den där generationen (typ 20-ish och yngre) är ju infödda sms:are, medan vi som är över 35-ish inte är det. Jag tycker det är jätteintressant med de olika uppfattningarna - skriftligt språk kan ju orsaka knas och missförstånd även när det används enligt alla skrivregler, och kommer dessutom olika skriftkulturer och generationsskillnader in i bilden är det ju rimligt att ha koll på varandras uppfattningar.
Jag tror inte att de automatiskt är kränkta ("de" = di där unga), jag tror de har visst överseende med "oss". Typ som jag har med min mamma när hon envisas med att skicka exakt samma sak både på messenger och i sms. Jag kan himla lite med ögonen och påpeka att det inte behövs, men jag blir ju inte kränkt.
Just "kränkta" är de nog inte, men att mena att det skulle vara passivt aggressivt att använda punkt i sms och inte använda smileys ÄR passivt aggressivt.
Sen har jag också visst överseende
Själv stör jag mig på att det är så många idag som skriver som de pratar, helt utan skiljetecken och rimlig meningsuppbyggnad. Det blir jättesvårt att läsa så kommunikationen fallerar totalt, vilket är synd om avsikten var att kommunicera något.