Är jag ensam om att stänga av mobiltelefonen på natten?

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min telefon är alltid på, men har den inställd på "stör ej" på natten. Då kan bara folk som är sparade i min kontaktlista ringa igenom, inga andra aviseringar hörs. Jag vill alltid kunna vara nåbar, fick t.ex. ett samtal mitt i natten om ett dödsfall i familjen som jag är glad att jag fick reda på omgående och inte morgonen efter.

Förr hade jag alltid telefonen på ljudlöst på natten, fram tills att min mamma försökte nå mig en natt då hon var dålig. Efter det har jag ställt in stör-ej mellan 21 och 6.25 där min mamma, min sambo och våra barn kan ringa igenom. Samt om någon ringer två gånger i snabb följd. En bra medelväg så man slipper störas på nätterna. I mitt fall är det inte samtal utan alla andra notisljud jag vill undvika när jag sover.

Förr hade jag alltid telefonen på ljudlöst på natten, fram tills att min mamma försökte nå mig en natt då hon var dålig. Efter det har jag ställt in stör-ej mellan 21 och 6.25 där min mamma, min sambo och våra barn kan ringa igenom. Samt om någon ringer två gånger i snabb följd. En bra medelväg så man slipper störas på nätterna. I mitt fall är det inte samtal utan alla andra notisljud jag vill undvika när jag sover.

Jag har stängt av alla notisljud utom sms och Messenger. Avskyr när mobilen piper i tid och otid!

Jag har alltid på "stör ej" när jag ska sova, ändrar tiderna beroende på hur jag jobbar. Har dock ställt in så om mamma ringer släpps samtalet fram, men inga andra.

Jag har min på ”stör ej” mellan 22-05. Bara barnets andra förälder, min mamma och min bästa vän kan ringa igenom. Ska lägga in barnet nu också kom jag på, eftersom han fått en egen telefon.

Min är alltid på. Alltid på ljudlöst. På natten är den på ”sovläge”, där kan jag välja precis vad som får störa mig (eller inte störa). Använder ju den som alarm/klocka och jag lyssnar på podd på nätterna.

Har mobilen som väckarklocka och somnar alltid till musik så nej, har den inte avstängd. Har den dock dygnet runt på ljudlöst men med vibration, har inga notiser på någonstans utom privata meddelanden och den lilla vibrationen vaknar jag inte av. Kan vakna om någon ringer väldigt ihärdigt men det har inte hänt nattetid.

Jag har min i sovläge 22-7, då kommer inga aviseringar alls. Kan inte se varför det skulle vara bra att stänga av den. Avstängd telefon innebär ju dels att det blir extra steg att få igång den ifall något skulle hända så att jag behöver ringa, dels ett jag inte ser om jag har missade samtal eller liknande när jag vaknar. Det händer ju att planer ändras med kort varsel eller att jag försover mig eller allt möjligt som jag vill ha reda på innan jag släpat mig upp.

Hur många har ni som kontaktar er mitt i natten?!

Jag gör inget särskilt med mobilen på kvällen - sätter dne på laddning typ. Blir aldrig störd - detta kan väl knappast vara ett problem som folk har?

Har alltid telefonen på ljudlös. Har stör ej på på natten så har inget behov av att stänga av den. Om något händer vill jag att vissa personer ska kunna nå mig eller att man ringer två gånger så går det igenom ändå.

Hur många har ni som kontaktar er mitt i natten?!

Jag gör inget särskilt med mobilen på kvällen - sätter dne på laddning typ. Blir aldrig störd - detta kan väl knappast vara ett problem som folk har?
Jag hade en period när jag ofta blev uppringd från Afrika. Så där med en signal där de hoppas att man ringer tillbaka. Ofta var det precis när jag skulle somna och då blev jag störd av vibrationen. Så då började jag använda "stör ej".

Min är på men stänger av aviseringar från alla appar. Vill dock ändå att folk ska kunna ringa om något händer, främst min dotter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka