Är jag ensam om att stänga av mobiltelefonen på natten?

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta är en viktig aspekt för mig att inte stänga av telefonen, jag vet att jag kan öppna entren inom 15 sek och jag vet att resten av bottenvåningen troligtvis inte lär svara eller vara i närheten av snabba. Kanske min nyaste granne men ja:idea:
Vill ni förklara hur ni menar? Vad ska soc göra mitt i natten?

Har på telefonen som vanligt.
Händer aldrig att folk ringer mig utan anledning på nätterna. De få gånger någon faktiskt ringt nattetid har det också varit väldigt viktiga samtal.

Ingen jag känner skickar meddelanden nattetid, men jag har ändå avaktiverat ljudet på samtliga chattfunktioner, sms och liknande dygnet runt.

Aldrig ens hört:confused: Taxibolag här har garanterat inte tillgång till koden som enbart de som delar ut morgontidningen har. I akuta fall kanske Securitas ( tror de finns som alternativ här?) kan öppna men de kan lika gärna inte ha en bil i närheten.
Här var det inte kod utan nyckel.

Jag är så förvirrad... Att öppna entredörren på önskan av 112 för att akut släppa in sjukvårdare eller polis är väl inte konstigt så de slipper vänta länge på alternativ?
Men gud förlåt jag läste soc alltså socialen 🙈
Men då förstår jag. Jag har dock inte mitt nummer offentligt så mig hade dom inte kunnat ringa ändå och jag antar att dom har rätt att krossa rutan och öppna den vägen om det är akut.

Så du hade inte velat veta direkt att något allvarligt hänt? Det hade jag…
Jag tycker inte du behöver gå på mig så hårt så det blir ett drev igen.
Ingen av mina nära anhöriga är varken sjukliga eller ute och far om nätterna så risken är otroligt liten att något skulle hända dom (nattetid)

Och händer något allvarligt så är det som sagt 112 man ringer och är dom så pass allvarligt skadade så kommer jag inte få veta något förrän flera timmar senare ändå då dom sällan kan säga så mycket innan operation osv.

Men taxi på natten är långt bort på landet. Skall ambulansen vänta menar du?
Taxitjänster har förmodligen en jour som kan komma relativt snabbt annars hade dom inte haft den tjänsten är min gissning.

ambulansen slår säkerligen sönder rutan om det är livshotande.

Ingen av mina nära anhöriga är varken sjukliga eller ute och far om nätterna så risken är otroligt liten att något skulle hända dom (nattetid)

Och händer något allvarligt så är det som sagt 112 man ringer och är dom så pass allvarligt skadade så kommer jag inte få veta något förrän flera timmar senare ändå då dom sällan kan säga så mycket innan operation osv.
Hårt? Drev? Jag bara ställde en fråga. Vi kan släppa det, vi tycker olika. Det är okej.

Hårt? Drev? Jag bara ställde en fråga. Vi kan släppa det, vi tycker olika. Det är okej.
Jag tycker bara det ibland blir väldigt hetsig stämning när någon tycker lite annorlunda än många andra på bukefalos.

Som du skriver det är helt okej att tycka olika och vi alla har olika liv och olika människor i vårat liv dom sköra i mitt liv är redan döda ❤️ resten är pigga starka friska och lever normala svenssonliv och sover nattetid :)

Tror ingen går på dig här utan är fundersamma hur du tänker. Om ens anhöriga svävar mellan liv och död vill många vara där, osäker utgång, dödsbesked eller bara att då det tar ett tag att ta sig dit kan det vara bättre att få veta i ett tidigare skede, personen kan varit vaken ett tag och bett att sjukvården meddelar dig etc. Det kan absolut vara så att allt kan vänta tills du vaknar men det kan också vara så att någon kan ångra att de missade samtalen från sjukvården.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur