Det går att ställa in om man vill ha det så eller inteOm det är en iPhone så kan alla komma fram om dom ringer två gånger direkt efter varandra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går att ställa in om man vill ha det så eller inteOm det är en iPhone så kan alla komma fram om dom ringer två gånger direkt efter varandra.
Det enda som jag nu funderar över är hur vanligt det är idag att taxi faktiskt kan öppna dörrar till hyres eller bostadsrätterFår mest fram något om vägbommar när jag googlar.
Jag tycker inte du behöver gå på mig så hårt så det blir ett drev igen.
Ingen av mina nära anhöriga är varken sjukliga eller ute och far om nätterna så risken är otroligt liten att något skulle hända dom (nattetid)
Och händer något allvarligt så är det som sagt 112 man ringer och är dom så pass allvarligt skadade så kommer jag inte få veta något förrän flera timmar senare ändå då dom sällan kan säga så mycket innan operation osv.
För mej rymde hästarna, är oerhört tacksam att den som ringde valde att ta reda på mitt telefonnummer iställetJag har nog ingen i min bekantskapskrets som inte hade kunnat ringa 112 istället för mig![]()
Men hur tänker du angående att du själv kan behöva nå tex 112 på natten? Ex vid brand eller olycka? Det tar ju ändå en stund att starta telefonen och är man stressad redan så lär det ju kännas som evigheter.Har skummat igenom svaren. Tanken var inte att starta någon rätt eller fel diskussion här. Utan bara fråga hur folk gjorde med mobil på natten. Själv har jag ingen kontakt med min familj eller släkt och nära anhöriga överhuvudtaget av massa olika skäl så känner inget behov av att få veta om någon blir akut sjuk mitt i natten heller.
Att räddningstjänsten skulle ha mitt nummer finner jag föga troligt så att de skulle kunna ringa mig för att ta sig in i flerfamiljshuset. Mitt telefonnummer är inte offentligt, finns inte på någon söktjänst på nätet eller liknande.
Men som sagt mycket möjligt att jag skulle resonerat annorlunda om jag haft djur någonstans, om jag haft barn som var iväg på sena kvällar eller nära anhöriga jag känt behov av att veta något om.
Det finns nyckellås med nycklar som sitter i väggen på vissa hus. Har det hos mig, med dom kan räddningstjänsten ta sig in i portar och sådär. Ganska så fiffigt.Det enda som jag nu funderar över är hur vanligt det är idag att taxi faktiskt kan öppna dörrar till hyres eller bostadsrätterFår mest fram något om vägbommar när jag googlar.
Men hur tänker du angående att du själv kan behöva nå tex 112 på natten? Ex vid brand eller olycka? Det tar ju ändå en stund att starta telefonen och är man stressad redan så lär det ju kännas som evigheter.
ja det förutsätter ju att man har hästar. Jag har enbart hundar som sover hemma och inte kan öppna dörrar.För mej rymde hästarna, är oerhört tacksam att den som ringde valde att ta reda på mitt telefonnummer istället![]()
Fy vad lågt! Och massa likes på dettaSkulle du inte känna det lite illa om din närstående dog utan att du fick möjlighet att kanske åka och vara där? Allt går ju inte att operera.
Jag skulle nog inte riktigt kunna känna mig nöjd med att det var viktigare att sova än att säga hej då.
Jag hade inte varit i mina sinnes fulla bruk att komma ihåg koder osv vid ett nödläge. Har olika kod på min privata och jobb, siffror som kod till både privat och jobbdator... Hade garanterat låst telefonen helt ^^Jag undrar mest vad man ”vinner” på att hålla på att stänga av telefonen? Det är ju lättare att bara låta den vara…![]()
Sinnesfrid.Jag undrar mest vad man ”vinner” på att hålla på att stänga av telefonen? Det är ju lättare att bara låta den vara…![]()
Sen fattar jag överhuvudtaget inte det här att ni är så många som gör narr av att man väljer att stänga av telefonen.Jag undrar mest vad man ”vinner” på att hålla på att stänga av telefonen? Det är ju lättare att bara låta den vara…![]()
Fy vad lågt! Och massa likes på detta![]()
Du borde väl veta att alla människor tänker och är olika?Det var en fråga, inget ifrågasättande. Faktiskt. Jag lever med katastroftankar och är därför undrande hur andra som inte gör det tänker.