Är jag ensam om att stänga av mobiltelefonen på natten?

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror ingen går på dig här utan är fundersamma hur du tänker. Om ens anhöriga svävar mellan liv och död vill många vara där, osäker utgång, dödsbesked eller bara att då det tar ett tag att ta sig dit kan det vara bättre att få veta i ett tidigare skede, personen kan varit vaken ett tag och bett att sjukvården meddelar dig etc. Det kan absolut vara så att allt kan vänta tills du vaknar men det kan också vara så att någon kan ångra att de missade samtalen från sjukvården.
Som jag skrev innan så är ingen av mina nära och kära i den riskzonen då dom är friska och sover om nätterna.
Sen litar jag på sjukvården.
Händer det mot förmodan något så känner jag inte att jag måste veta det kl 04 istället för klockan 07.

Hade jag haft nära och kära i riskzonen hade jag självklart haft ljud på dygnet runt❤️

Som jag skrev innan så är ingen av mina nära och kära i den riskzonen då dom är friska och sover om nätterna.
Sen litar jag på sjukvården.
Händer det mot förmodan något så känner jag inte att jag måste veta det kl 04 istället för klockan 07.

Hade jag haft nära och kära i riskzonen hade jag självklart haft ljud på dygnet runt❤️
Ok, de flesta av mina anhöriga är inte högrisk för något men plötsliga sjukdomsfall kan man aldrig förbereda sig helt på.
Men det är ditt beslut att det kan vänta vad det än är och det får vara okej.

Det enda som jag nu funderar över är hur vanligt det är idag att taxi faktiskt kan öppna dörrar till hyres eller bostadsrätter :confused: Får mest fram något om vägbommar när jag googlar.

Det enda som jag nu funderar över är hur vanligt det är idag att taxi faktiskt kan öppna dörrar till hyres eller bostadsrätter :confused: Får mest fram något om vägbommar när jag googlar.
Ingen aning, vet att det var så när jag var ung och bodde i olika hyresrätter iaf. Det kanske är helt annat nu. Så kanske var dumt att nämna 🙈

Har ALDRIG hört talas om någonting liknande tidigare.
Förstår inte heller varför något taxibolag ens skulle vilja ha nycklar till en fastighet som de inte har något att göra med på det sättet? Vad är liksom tanken med det?

Jag har å andra sidan ingen erfarenhet av hur det funkar i småstäder (vilket jag gissar att det här handlade om).

Men liksom rent logiskt borde ju nån utryckningsenhet, brandkår, ambulans, polis ha nyckel i så fall/snarare än taxi. Och räddningstjänsten har INTE nycklar.

Jag jobbar oregelbundna tider och det finns inte en chans för någon att gissa sig till om jag jobbar morgon, dag, kväll eller natt då passen blandas om varandra.
Mobilen är alltid på ljudlös om jag inte väntar ett viktigt samtal. När jag sover ligger den i ett annat rum.

När mamma låg för döden var mobilen bredvid mig och med ljud på. Det fruktade samtalet kom efter bara två dagar.

Har ALDRIG hört talas om någonting liknande tidigare.
Förstår inte heller varför något taxibolag ens skulle vilja ha nycklar till en fastighet som de inte har något att göra med på det sättet? Vad är liksom tanken med det?

Jag har å andra sidan ingen erfarenhet av hur det funkar i småstäder (vilket jag gissar att det här handlade om).

Men liksom rent logiskt borde ju nån utryckningsenhet, brandkår, ambulans, polis ha nyckel i så fall/snarare än taxi. Och räddningstjänsten har INTE nycklar.
Nope det var en storstad. En av Sveriges fem största.

Har stör ej och sovläge på mellan 22-06, men några nummer kommer igenom om de ringer upp fler gånger inom en viss tid. Det är morsan, syrran, moster, farmor och pappa.

Jag har sömnläge på så att jag inte kan bli störd av samtal eller meddelanden. Fördelen med att den är på är att om jag skulle behöva ringa (typ brandkår eller ambulans) så behöver jag inte slå på och hålla på med koder i och med att jag inte har någon annan telefon, men att jag ändå inte blir störd av eventuell aktivitet.
Så har jag med. Jag har också (oavsett tid på dygnet) alla appars aviseringar avstängda.

Har stör ej och sovläge på mellan 22-06, men några nummer kommer igenom om de ringer upp fler gånger inom en viss tid. Det är morsan, syrran, moster, farmor och pappa.
Om det är en iPhone så kan alla komma fram om dom ringer två gånger direkt efter varandra. Däremot så kan man ställa in så att vissa personer inte behöver ringa två gånger för att komma fram och där det då fungerar som vanligt.

Jag tycker inte du behöver gå på mig så hårt så det blir ett drev igen.
Ingen av mina nära anhöriga är varken sjukliga eller ute och far om nätterna så risken är otroligt liten att något skulle hända dom (nattetid)

Och händer något allvarligt så är det som sagt 112 man ringer och är dom så pass allvarligt skadade så kommer jag inte få veta något förrän flera timmar senare ändå då dom sällan kan säga så mycket innan operation osv.

Min pappa var 42 och hade aldrig haft en sjukdag i hela sitt liv innan han fick en massiv hjärtinfarkt en natt.

Om någon som står mig nära får åka akut i livshotande sjukdom vill jag inte ha väntat ett par timmar med att åka dit, då kan det vara för sent att någonsin få prata med dem igen. Jag har ingen som är beroende av mig på något sätt, men det betyder ju inte att det inte finns viktiga relationer där man kan vara, (eller få,) stöd om något händer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur