Känn inte att det är märkligt. Jag har väl en 480 högskolepoäng och en djävla massa andra utbildningar och jag vet inte heller vad jag vill bli.Har ingen utbildning i bagaget så har ingen aning om vad jag vill jobba med...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känn inte att det är märkligt. Jag har väl en 480 högskolepoäng och en djävla massa andra utbildningar och jag vet inte heller vad jag vill bli.Har ingen utbildning i bagaget så har ingen aning om vad jag vill jobba med...
Spinoff på tråden "Jobbar ni med det ni är utbildade till?" Trivs ni med det ni jobbar med? Hur länge har ni jobbat med det?
Om ni inte trivs, vad skulle ni vilja jobba med istället?
Åååh, lokförare. Är uppvuxen i en järnvägsknut och ett tag skulle jag själv bli lokförare, sen flyttade jag och det var inte längre lika smidigt att pendla till utbildningställen. Å så fegade ja ur för det sades att en lokförare i snitt under sin arbetskarriär upplever ett självmord (sen är det vissa som upplever fler och någon annan ingen osv).Pluggade till lokförare i 1 år och sen jobbat med det i drygt 1,5 år och trivs super!Jobbade innan det som ridinstruktör på ridskola, så blev en helomvändning.
Ja absolut trivs jag. Som fisken i vattnet faktiskt. Jag har i mina ögon ett drömjobb och kan jobba hur mkt eller lite jag själv vill, ändå tjäna bra, samt lägga upp dagarna lite hur som helst och ägna mig åt min stora hobby hästarna
Har jobbat med detta i typ 12 år nu ca.
Spinoff på tråden "Jobbar ni med det ni är utbildade till?" Trivs ni med det ni jobbar med? Hur länge har ni jobbat med det?
Om ni inte trivs, vad skulle ni vilja jobba med istället?
Hehe nä du utsätts ju för risker också som sagt! Visst är det en av nackdelarna, men inget man sitter och tänker på när man kör. Förutom ett tag efter de gånger man varit extremt nära då..Åååh, lokförare. Är uppvuxen i en järnvägsknut och ett tag skulle jag själv bli lokförare, sen flyttade jag och det var inte längre lika smidigt att pendla till utbildningställen. Å så fegade ja ur för det sades att en lokförare i snitt under sin arbetskarriär upplever ett självmord (sen är det vissa som upplever fler och någon annan ingen osv).
Just då kändes den logiken helt okej, men nu när jag kör lastbil där den där risken är ännu större för något allvarligare olycka, så i nuläget köper jag inte riktigt den logiken jag hade då.
Kör du gods- eller persontåg eller till och med något annat?![]()
Ah, jag kan tänka mig detta. Brukar alltid va att man tänker på något när de nästan hänt. Likadant för mig, sitter ju inte direkt bakom ratten å tänker på allt som kan hända.Hehe nä du utsätts ju för risker också som sagt! Visst är det en av nackdelarna, men inget man sitter och tänker på när man kör. Förutom ett tag efter de gånger man varit extremt nära då..jag kör persontåg; både snabbtåg och regionaltåg.
![]()
Jag tycker det är skönt att vara ensamAh, jag kan tänka mig detta. Brukar alltid va att man tänker på något när de nästan hänt. Likadant för mig, sitter ju inte direkt bakom ratten å tänker på allt som kan hända.
Förresten du tycker inte det är ett ensamt jobb eller du kanske har bra kontakt med övriga kollegor? Tänker t ex. på Rc6-loken där man ofta ser lokföraren sitta ensam.