arabhäst priser

S

__Stilett__

araber har tidigare år luggit ganska lågt i pris, iaf dom åren jag kollat på deras värden. Men nu på senaste åren verkar dom ha höjts en hel del.
skulle vara intressant vad Ni som säljer/köper skulle begära/tänka er för pris på en arabhäst som är:

1: grundriden (kan skritt, trav och galopp i skog typ)
2: Utbildad ca LB-LB, otävlad eller tävlad.
3: Utbildad högre än så och tävlad.
4: Avelshäst, inriden eller icke inriden.

ni kan ju även nämna om hingst, valack eller sto har ngn betydelse. Vi utgår från att araben är bra hanterad nu.

Det diskuteras så mkt om HBL priser, så därför startade jag denna tråd av nyfikenhet.
 
har en sälv som är nyinriden och skall snart göra debutt på tävling är valack och skall säljas sen men kommer ligga på ca 40 men beror mycket på stam sen är han en super snäll och lugn häst :D
 

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 486
Senast: fio
·
Ridning Känner att jag skulle behöva lite hjälp med detta. Har ingen irl som jag kan diskutera detta vettigt med utan hoppas på att få hjälp här...
2
Svar
25
· Visningar
4 155
Hästmänniskan Hej allihopa Har tagit mod till mig att bli medlem i detta kunniga forum. Som nybörjare behöver man ta hjälp av andra. Jag har ett...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 083
Senast: Ponnymorsan
·
A
Hästmänniskan Bakgrunds info: Jag har en 6 årig arab valack på foder och har haft honom sen i mitten på november. Vi kommer jätte bra överens och...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: AlterPride
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp