Arbetsintervju

Om tre timmar ska jag på intervju. Är jätte nervös men också taggad. Det är första intervjun på väldigt länge. Hoppas hoppas hoppas så på att jag får det här jobbet.

Det är deltid dessutom så skulle vara perfekt nu när det ändå var ett par år sedan som jag gjorde mitt sommarjobb.

Det var så otroligt mycket folk såhär första dagen på midsommarveckan. Vi hade alla kassor öppna men ändå var det köer. Och så säger de att torsdagen blir värre. Hejja!

Förutom lite små missar så tycker jag det är otroligt roligt att stå i kassan, träffa kunder och så. Stressigt? Ja men så väldigt nyttigt för mig att lära mig hantera stress. Jag som varit super dålig på att hantera stress och stängt av vid minsta lilla. Nu tar jag ett djupt andetag när det blir för mycket eller så ringer jag efter hjälp om det är nåt jag inte lyckas lösa själv.

Kan faktiskt erkänna att varuplock inte är så jätte kul :angel: står allra helst i kassan. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga för någon månad sen.
Kul!! 😃

Idag var en sådan där dag jag skulle legat kvar i sängen och sjukskrivit mig. Allt gick fel, allt var fel. Måste lära mig släppa jobbet när jag är hemma annars kommer detta aldrig gå. Så mycket ångest.

Ändå har jag inte gjort några allvarliga fel men vill inte göra några fel alls. Har sån sjuk prestationsångest och blev så nedstämd när jag gjorde för många fel och dessutom tydligen gjorde några fel igår som ledde till återköp igår kväll efter att jag gått hem. Jag vet att jag inte ska ha för höga krav på mig själv, herregud detta är mitt första jobb på flera år och dessutom heltid och det är något jag aldrig gjort och dessutom varit så otroligt rädd för. Jag måste försöka vara lite snäll mot mig själv.

Senast ändrad:
Onsdag, torsdag var jätte bra dagar. Torsdag var så stressig. Det var folk överallt i butiken och köerna lååånga men jag höll ihop hela dagen. Idag var dock ingen bra dag alls. Trött, tröttare, tröttast. Fick ont i huvudet på slutet men höll ihop ändå. Var dock helt slut när jag kom hem. Lagade lite mat åt familjen sen gick jag och la mig i sängen för att försöka få bort huvudvärken men somnade och sov i över en timme.

Det tar hårt det här. Mina fötter gör så ont och huvudet är helt borta. I morgon gör jag ett 12 timmars pass och jag vette sjutton hur det ska gå till ens med dessa fötter men det är väl bara att kämpa på och sitta ner då och då.

Onsdag, torsdag var jätte bra dagar. Torsdag var så stressig. Det var folk överallt i butiken och köerna lååånga men jag höll ihop hela dagen. Idag var dock ingen bra dag alls. Trött, tröttare, tröttast. Fick ont i huvudet på slutet men höll ihop ändå. Var dock helt slut när jag kom hem. Lagade lite mat åt familjen sen gick jag och la mig i sängen för att försöka få bort huvudvärken men somnade och sov i över en timme.

Det tar hårt det här. Mina fötter gör så ont och huvudet är helt borta. I morgon gör jag ett 12 timmars pass och jag vette sjutton hur det ska gå till ens med dessa fötter men det är väl bara att kämpa på och sitta ner då och då.
Jobbar också långa pass och har förut jobbat heltid natt. Har aldrig varit så trött i hela mitt liv. Tröstade mig ofta med ”det blir ju alltid morgon igen”
Imorn jobbar jag 13h, hela dagen. 😴
Hoppas ditt långpass går bra!

Jag blir mos i hjärnan bara av att gå in en sväng och handla en sådan dag med massa folk som sysslar med helgförberedelser. Kan inte vara ett dugg konstigt att du blir slut av att vara där hela dagen och prestera arbete. Det var säkert behövligt och välgörande att sova.

Idag var en sådan där dag jag skulle legat kvar i sängen och sjukskrivit mig. Allt gick fel, allt var fel. Måste lära mig släppa jobbet när jag är hemma annars kommer detta aldrig gå. Så mycket ångest.

Ändå har jag inte gjort några allvarliga fel men vill inte göra några fel alls. Har sån sjuk prestationsångest och blev så nedstämd när jag gjorde för många fel och dessutom tydligen gjorde några fel igår som ledde till återköp igår kväll efter att jag gått hem. Jag vet att jag inte ska ha för höga krav på mig själv, herregud detta är mitt första jobb på flera år och dessutom heltid och det är något jag aldrig gjort och dessutom varit så otroligt rädd för. Jag måste försöka vara lite snäll mot mig själv.

När du är sådär hård mot dig själv så tycker jag du ska komma ihåg en sak, vilken FANTASTISK förebild du är för dina barn genom det här, jag har läst hela tråden och det är det jag tänkt på mest på, du visar för dina barn att man kan ha det otroligt jobbigt och sedan komma tillbaka. Förändra sitt liv trots att det känts nattsvart ibland och VÅGA göra sånt som man är rädd för, som man inte tror man skulle klara.

Finns det egentligen någonting bättre att lära sina barn? Jag tycker knappt det :heart

När du är sådär hård mot dig själv så tycker jag du ska komma ihåg en sak, vilken FANTASTISK förebild du är för dina barn genom det här, jag har läst hela tråden och det är det jag tänkt på mest på, du visar för dina barn att man kan ha det otroligt jobbigt och sedan komma tillbaka. Förändra sitt liv trots att det känts nattsvart ibland och VÅGA göra sånt som man är rädd för, som man inte tror man skulle klara.

Finns det egentligen någonting bättre att lära sina barn? Jag tycker knappt det :heart

Det var super snälla ord som jag verkligen behövde höra. Har smått ångest inför morgondagen och det här peppade mig. Tack! :heart

12h i kassan är verkligen inte okej. Hoppas du fick göra lite annat med?

Jag får göra annat. Plocka med varor under tiden och så men jag tycker det är tråkigare än tråkigaste. Står hellre i kassan en hel dag faktiskt.

Vi var ju bara två nu på eftermiddagen också så då fick jag sitta mest i kassan medans min kollega plockade varor. Jag kommer få vara i mejeri senare under sommaren vilket är super kul.

Senast ändrad:
Jag får göra annat. Plocka med varor under tiden och så men jag tycker det är tråkigare än tråkigaste. Står hellre i kassan en hel dag faktiskt.

Vi var ju bara två nu på eftermiddagen också så då fick jag sitta mest i kassan medans min kollega plockade varor. Jag kommer få vara i mejeri senare under sommaren vilket är super kul.

Ett litet råd från en som jobbat på affär... se till att du roterar även om du tycker kassan är roligare. Din kropp kommer att tacka dig. Långa kassaskift funkar så länge kroppen klarar av att parera de monotona rörelserna... men när kroppen inte klarar det längre blir det inte kul någonstans kan jag säga.

Ett litet råd från en som jobbat på affär... se till att du roterar även om du tycker kassan är roligare. Din kropp kommer att tacka dig. Långa kassaskift funkar så länge kroppen klarar av att parera de monotona rörelserna... men när kroppen inte klarar det längre blir det inte kul någonstans kan jag säga.

Tack för goda råd. Idag fick jag göra annat än kassan. Det behövde jag för var så trött i huvudet idag. Pratade med chefen också och det var inte okej att jag satt så mycket i kassan som jag gjorde igår. Jag skulle ha bytts av ibland.

På onsdag är jag ledig. Halleluja! :D

Tack för goda råd. Idag fick jag göra annat än kassan. Det behövde jag för var så trött i huvudet idag. Pratade med chefen också och det var inte okej att jag satt så mycket i kassan som jag gjorde igår. Jag skulle ha bytts av ibland.

På onsdag är jag ledig. Halleluja! :D
Ja men verkligen! Minns från bauhaus hur man kunde bli snurrig i huvudet I början av att vara i vanliga kassan. Man skiftade där (såklart behövligt).

I morgon får jag börja jobba igen efter en långdragen magsjuka med tillhörande yrsel och illamående flera dagar efter att jag slutade kräkas. Fattar att man är helt tömd på all form av reserver men jag fullkomligt avskyr yrsel. Blir helt förlamad och kan bara ligga ner.
Nu är jag dock fit for fight igen och ska jobba torsdag, fredag och tolv timmars på lördag. Inte taggad alls. Var chefen som ringde i morse och jag kan inte säga nej efter nästan en vecka hemma så bara att gilla läget och jobba. Är i alla fall ledig söndag.

Nästa vecka börjar maken sin semester så då slipper vi äntligen rodda med förskola för minsta och barnvakt till äldsta. Kanske blir det mindre stressigt för mig att bara kunna fokusera på jobbet och veta att barnen har det bra med pappan.

Jag förstår att människor har det såhär hela tiden, varje dag året runt så det är ju inget nytt men för mig är det så himla främmande och jag försöker vänja mig vid att inte kunna vara hemma med mina barn så mycket som jag kunnat. Det är en så enorm omställning och ibland fäller jag en tår på morgonen när jag går till jobbet.

Jag vet inte vad som hände idag.

Satt i kassan när jag plötsligt började må konstigt. Efter en stund blev synen som en dimma och jag började må lite illa. Ringde snabbt in den andra kassören och fick lägga mig i vilorummet en stund. Somnade snabbt och vaknade av att jag snarkade till. Satte mig upp och allt snurrade.

Efter en stund blev jag bättre men fortfarande yr och lite illamående. Pratade med vår "förmann" och fick till slut gå hem. Var otroligt obehagligt och jag blev så rädd att jag typ skulle svimma eller nåt i kassan. Känner mig sämst som fick gå hem men va sjutton gör man. Har inte gjort mycket idag inte. Legat på soffan mest. Somnat till lite då och då men känner mig så dränerad på energi.

Är så enormt mycket på jobbet nu också i semestertider och jag var så extremt stressad igår. Vet inte om det kanske kom ikapp idag eller vad det nu var så hände. Läskigt var det i alla fall.

Jag vet inte vad som hände idag.

Satt i kassan när jag plötsligt började må konstigt. Efter en stund blev synen som en dimma och jag började må lite illa. Ringde snabbt in den andra kassören och fick lägga mig i vilorummet en stund. Somnade snabbt och vaknade av att jag snarkade till. Satte mig upp och allt snurrade.

Efter en stund blev jag bättre men fortfarande yr och lite illamående. Pratade med vår "förmann" och fick till slut gå hem. Var otroligt obehagligt och jag blev så rädd att jag typ skulle svimma eller nåt i kassan. Känner mig sämst som fick gå hem men va sjutton gör man. Har inte gjort mycket idag inte. Legat på soffan mest. Somnat till lite då och då men känner mig så dränerad på energi.

Är så enormt mycket på jobbet nu också i semestertider och jag var så extremt stressad igår. Vet inte om det kanske kom ikapp idag eller vad det nu var så hände. Läskigt var det i alla fall.

Det låter som stress :heart När jag är på väg in i väggen får jag yrsel.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag hade ett jobb på gång. Det verkade verkligen som om jag var vad de sökte. Jag blev hittad på fb där jag annonserade om jobb... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 565
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag hatar verkligen att gå på intervju. Inte för själva intervjusituationen utan för känslan jag... 10 11 12
Svar
236
· Visningar
13 912
Senast: Lobelia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
532
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vi hade en intressant föreläsning på Arcus idag, där vi fick ett par småuppgifter under tiden att reflektera och inventera oss själva...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: IngelaH
·

Allmänt, Dagbok

• Sommarpratare 2025
  • Svensk Politik 4
  • Träning och hälsa del 13

Barn

Hund