Arbetslös

Bukefalos 30 år!

Än har de inte betalat den. Tänker att de kan betala det som "blir över" eftersom man får betala 600 kr själv enligt arbetsförmedlingen.

Tågbiljetten blev himla dyr så jag har lite dåligt samvete att lägga den på arbetsgivaren :o Kan tänka mig att det potentiellt kan påverka min chans att få anställning. Om de tror att jag ska lägga 2000 kr varje gång jag "åker till jobbet" så kanske de hellre ser att någon som vill bo på heltid där får jobbet.

Jag har många gånger beviljat ersättning för resor till intervju och 2000kr är inte alls någon ovanligt hög ersättning.
Håller med @Bee här! Det är en lång resa plus att du bokar resan tätt inpå resedatum.

Jag har många gånger beviljat ersättning för resor till intervju och 2000kr är inte alls någon ovanligt hög ersättning.

Håller med @Bee här! Det är en lång resa plus att du bokar resan tätt inpå resedatum.
Tack för peppen!
Skönt att höra att det inte är så farligt.

Jag lär bli SJ-medlem om jag får det här jobbet. Men jag inser att det kommer gå åt mycket extra pengar när man har dubbelt boende och åker emellan.

Än har de inte betalat den. Tänker att de kan betala det som "blir över" eftersom man får betala 600 kr själv enligt arbetsförmedlingen.

Tågbiljetten blev himla dyr så jag har lite dåligt samvete att lägga den på arbetsgivaren :o Kan tänka mig att det potentiellt kan påverka min chans att få anställning. Om de tror att jag ska lägga 2000 kr varje gång jag "åker till jobbet" så kanske de hellre ser att någon som vill bo på heltid där får jobbet.
Det är nog inte ens samma personer som hanterar det där så instämmer med övriga; kommer inte påverka vad det kostade att åka till intervjun.

Sist för mig tog det typ 1,5 månad eftersom brytpunkt är typ 8e och min intervju var strax efter det.

Tack för peppen!
Skönt att höra att det inte är så farligt.

Jag lär bli SJ-medlem om jag får det här jobbet. Men jag inser att det kommer gå åt mycket extra pengar när man har dubbelt boende och åker emellan.
Hade du tagit bilen och en räknat på 25:-/milen i ersättning, hade du kommit 40 mil och jag antar att du ska åka längre än så.

Imorgon åker jag mot Östersund.
Arbetsförmedlingen som skulle svara inom 24 h har inte svaret trots att jag skickade iväg det i tisdags, så vem vet vad som händer där.

Min intervju blev flyttad från 10:00 till 08:30. Jag hade tänkt ta en lååång frukost på hotellet men så lär det inte bli nu.

Det är också frågan vad jag ska hitta på i Östersund mellan 9:30-12:18 när mitt tåg går. Får fundera på den biten.

Liknande trådar

• Plats på arbetsmarknaden
  • Behandling av arbetsgivare
  • Plugga till undersköterska? Bra eller dåligt?
  • Kontorsjobb

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka