Årets bästa serie

Westworld s2. Gillade säsong 1 men säsong 2 hade ändå bättre story! Ruskigt bra.
The last kingdom - Som Vikings ungefär.
Knightfall - Riktigt bra riddar serie !
Altered Carbon - Välgjord Sci-fi med svenske joel kinnaman.
När någon här på buke skrev att Westworld var bättre än Handmaid så såg jag första avsnittet men SNARK! :D

Inte min genre alls. Sci-fi är inte min grej.
 
Nu ser jag ju knappt på tv, men "Sharp Objects" såg jag alla avsnitt av på en gång och grät av frustration när den var slut. Och då hade jag ändå läst boken och visste vad som skulle hända ... :crazy:
Det var konstigt med den. Jag såg tre avsnitt, tyckte den var bra men sen halkade jag bara ur. Tyckte nog helt enkelt att boken var bättre och gillade inte huvudpersonen, som alla andra tokhyllade.
 
Killing Eve (brittisk deckare)
The Expanse (sci-fi, extremt välskriven och med överraskande bra representation både vad gäller kön och poc!)
Stranger Things (Skräck, typ)
Doctor Who med Jodie W som the Doctor - så fint! (sci-fi/barnprogram)
Black Mirror (Dystopisk fantasy, typ)

Lägger in en bubblare som är jättegammal men som jag såg om av en slump:
Dead like me. (komedi med en del allvarligare undertoner)
 
När någon här på buke skrev att Westworld var bättre än Handmaid så såg jag första avsnittet men SNARK! :D

Inte min genre alls. Sci-fi är inte min grej.

Tycker nog det är mer fantasy/deckare? Jag orkade inte ens igenom första avsnittet av nya säsongen, och då är jag ett fan av sci-fi...
 
Tycker nog det är mer fantasy/deckare? Jag orkade inte ens igenom första avsnittet av nya säsongen, och då är jag ett fan av sci-fi...

Säsong 2 är bättre.
Den kan kanske är lite svår att hänga med...
Alltså inte den mest lättsamma serien kanske. Men jag tycker den är briljant.
 
Jag tyckte inte alls den verkade läskig. Inte sådär skräckfilmsaktig.
Jag får lite creepy känsla av den och det kan räcka för att jag får helt störda hallucinationer när jag ska sova. Därför är jag försiktig med vad jag vågar testa att se.
 
Jag fick missfall i november och var fruktansvärt ledsen så då såg jag den serien just för att jag skulle bli så rädd att jag skulle glömma bort att jag var ledsen några timmar. Fungerade faktiskt! :D Så eh... tips?
Men fy så trist, jag beklagar!
 
Jag får lite creepy känsla av den och det kan räcka för att jag får helt störda hallucinationer när jag ska sova. Därför är jag försiktig med vad jag vågar testa att se.
Tror inte du ska se den faktiskt. Inte med tanke på dina hallucinationer. Jag tyckte att den var grymt obehaglig till och från.
 
Jag fick missfall i november och var fruktansvärt ledsen så då såg jag den serien just för att jag skulle bli så rädd att jag skulle glömma bort att jag var ledsen några timmar. Fungerade faktiskt! :D Så eh... tips?
Nej men Stalone, jag beklagar verkligen! Vad tråkigt :(.
 

Liknande trådar

Kultur Jag trodde det fanns en tråd typ "Vad läser du just nu?" här på Buke, men hittar den inte. Så jag gör en egen, efter artikeln hos BBC...
2
Svar
33
· Visningar
1 724
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 023
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 215
Senast: tara
·
Hästhantering Hej Har en häst på foder som jag haft hand om i 3år nu och som alltid vart en jäkel på o bitas o nafsas. Oftast biter han inte hårt...
Svar
5
· Visningar
7 662
Senast: xmobilexd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp