Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Årets hö

K

knyttet

Nån som vet vad årets höpriser landar på i snitt och om det är bra näringsvärden???
Vet att det varierar, men ett hum borde väl gå att få? :confused:

M

Mön92

Näringsvärderna varierar ju åker från åker, så det är nog väldigt svårt att få ett generellt näringsvärde. Är du intresserad - ta och skicka in prover.

Priset beror ju mkt på var du köper höet.
Vad jag vet är det ju lite dyrare ju närmare stora städer man kommer.

Jag betalar runt 1:50/kg exkl. moms för mitt hö.

På många ställen är ju höet tyvärr intaget sent, "min" bonde fick inte in sitt förrän juli/augustiskiftet ungefär.
Vilket kommer göra att proteinvärdet kommer hamna för lågt.

Han sa att höet kom in vid samma tidpunkt i fjol, och då var det REJÄLT fattigt på protein, men tyvärr skyhögt i energi! Jag analyserade höet förra året, men har inte hunnit analysera årets hö än.

S

Stallkatten

2 kr/kg, analyserat, hemkört samt hjälp att lasta upp det på loftet :D
Jag tycker om "min" bonde! ;)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6498 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård HUR kan det fortfarande finnas bandmask? Överlever de längre än den ”normala” vilotiden? Kan man bli av med det? Vi har vilat hagar...
Svar
1
· Visningar
389
Hästvård Måste få skriva av mig lite ang hälsoproblemen med min häst... goda råd mottages gärna. Jag importerade ett Lusitanosto från Portugal...
2
Svar
21
· Visningar
1 345
Hästvård Tänkte bara spåna om någon här har några idéer. Min häst hostar aldrig på hösten/vintern när han står inne på box på halm och äter hö...
Svar
12
· Visningar
537
Hundhälsa Hej, Jag behöver råd angående min border collie som har världens känsligaste mage 😭 Han är 5 år, och har ibland fått riktigt dålig...
Svar
6
· Visningar
610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi del CXXXI
  • Present till pedagoger
  • Fotbolls-EM

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa golden
  • Hund bet familjemedlem hjälp