Ärliga varningar vid rasval

Sv: Ärliga varningar vid rasval

*KL*

Tre timmar att rycka westie hit, fem timmar att trimma dvärgschnauzer dit... Det tar en livstid att dammsuga efter en korthårscollie!

Dom flesta hundar lyckas så småningom DRESSERA SIN ÄGARE.
Med pudel i huset ska man ha en bra mjuk stol som man kan sitta läääänge på
för att karda ut alla tovor och barr.
Full ös-medvetslös. Helt underbara man kan ägna dom all vaken tid.

Och när pudeln gallskriker har man inte dragit loss en pälsbit med skinn och allt, man har bara dragit lite i en tova...:devil:

Pudlar dör inte för att de matstrejkar emellanåt. Ingen frisk hund svälter sig till döds, så man behöver inte locka dem till att äta genom att blanda leverpastej i torrfodret.

När du går kurs med pudeln tro inte att du får hjälp av instruktören när pudeln går på bakbenen både vid "fot" och "stå". Hon skrattar alldeles för mycket.

När du skaffar pudel är det en fördel om du inte sagt stygga saker om hundar med kläder och fjantiga frisyrer...det får man bara äta upp när jycken har större garderob än matte och du plötsligt sitter och letar bilder på pudelfrisyrer på nätet.

Och när pudeln gallskriker har man inte dragit loss en pälsbit med skinn och allt, man har bara dragit lite i en tova...:devil:

Pudlar dör inte för att de matstrejkar emellanåt. Ingen frisk hund svälter sig till döds, så man behöver inte locka dem till att äta genom att blanda leverpastej i torrfodret.

När du går kurs med pudeln tro inte att du får hjälp av instruktören när pudeln går på bakbenen både vid "fot" och "stå". Hon skrattar alldeles för mycket.

När du skaffar pudel är det en fördel om du inte sagt stygga saker om hundar med kläder och fjantiga frisyrer...det får man bara äta upp när jycken har större garderob än matte och du plötsligt sitter och letar bilder på pudelfrisyrer på nätet.

:rofl: Jag skrattar uj uj uj :rofl:

Jo tack, själv har jag 2 terrier (cairn/jack & parson)damer hemma.
Treo konsumtionen har ökat markant i takt med att de blivit äldre.

Äta, sova, skita, skälla (grannen ska fan veta att hon lever!) dra runt med matte i skogen,hem, var-i-helvete är bollen!? Boll!,boll!, bråka litet, lukta rumpa, yyyyl, voooov (den där jävla grannen rörde sig i fönstret igen!) ,zzznark, gonatt.

Kvar sitte matte med rödsprängda ögon och undar vad som precis hände. :)

Amerikansk Bulldogg: Förstklassig bulldozer och gästvältare. :rofl:

Cavalier King Charles Spaniel: Ypperlig människotränare, lär sin familj i ett nafs att lyda dess minsta vink.... :cool:

Varghybrid: Är tveksam till att umgås med lägre stående varelser (oss alltså).

Senast ändrad:

Australian Shepherd efter 2 timmars promenaden så får du ägna lika lång tid till att få loss grenar och annan skog ur pälsen, försök sen inte att torka den ren det är bara in i duschen...
Större tjuv finns inte, fullkomligt älska att tjuva allt som du lägger i från dig en halv sekund, badar i alla gjytjehål och äter allt snusk som finns,
Rantar efter dig hela tiden för att titta vad du ska hitta på för kul, vilket leder till att den är i vägen så fort du byter riktning :D

Rottweiler - köp en extra dammsugare så att den alltid står redo för drivorna av hundhår längs med listerna i huset. Glöm också att ha avslappnade konversationer med kompisar i köket. De klappar frenetiskt på din "kelsjuka" hund som stint spänner blicken i dem om de slutar att klappa.

Helt rätt - hahahaha klappar man min dam blir man inte av med henne! Hon anfaller med sin låååååånga sliska tunga:devil::angel:

Har en ras, en blandis:

Drax (Drever/tax) - Om du vill ha en hund som för det mesta sover kanske 23h om dagen (om du har tuuur kan du få upp hunden ut sängen liiite mer:p) Förutom när det är jakt då får du inte sova en sekund! Och piper för det mesta med.

Australian Shepherd efter 2 timmars promenaden så får du ägna lika lång tid till att få loss grenar och annan skog ur pälsen, försök sen inte att torka den ren det är bara in i duschen...
Större tjuv finns inte, fullkomligt älska att tjuva allt som du lägger i från dig en halv sekund, badar i alla gjytjehål och äter allt snusk som finns,
Rantar efter dig hela tiden för att titta vad du ska hitta på för kul, vilket leder till att den är i vägen så fort du byter riktning :D

Så sant.... :D jagar dessutom grannens katter med stor förtjusning ;)

(fast oj vad man saknar det när de är borta... :cry: )

Köper man en tibbe köper man en hund som är extremt bestämd. Till och med instruktören med Kerry blues upptäckte att hon mött sin överman i envishet. De blir dessutom extremt KRÄNKTA om de inte får som de vill och då blir de ARGA. Här ska ingen ägare minsann tro att de kan komma och tala om för tibben hur den ska uppföra sig...

Jag har visserligen sett tibben bestämma sig för att inte ta en konflikt, men det låtsas vi inte om. Han tänkte tala om för den där hunden exakt vad hanty ckte om att den satte sig ett par meter ifrån oss. Tills han nog själv insåg att den där enorma dogu bordouxhane skulle man inte mucka med. Han vände den demonstrativt ryggen till och låtsades mycket tydligt att den inte existerade...

Senast ändrad:

Även små fladderörade cavalierer ägnar sig med stor frenesi åt kattjagarövningen.....trots att katten oftast är större än sagda cavalier... :cool:

För att inte tala om dess snarkande och diverse andra intressanta övningar den ägnade sig åt... :love: :cry:

Joggaren som springer förbi här varje dag är vääääldigt intressant :angel:

Åh nej, är han borta?:(

:rofl:Åhhh, vilken rolig tråd! Måste putta upp! :p

*kl

Dansk/Svensk Gårdshund
Jaha du ville ha mer av en sällskapshund?
Ute: Hopp hoppeli, "vad ska vi göra nu? nu då? Va? Ekkorre! :devil: dö!!
orm? :devil: döda!"

Jag säger sitt: hunden sitter,lägger sig ner, rullar och skäller! "nu har jag gjort allt får jag godis nu?"

Inne: "boll? har du en boll?" sova under täcket helt klart! stönar o stånkar om man inte ligger stilla :cool:

fram till 2år är det DAMP!

Senast ändrad:

Engelsk setter

När jag och mamma vill ha lite spänning i tillvaron ( hjärtat i halsgropen) då släpper vi settern :D

:rofl: Hahaha! Och jag som planerar skaffa DSG... :p Det blir nog spännande!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka