Det många inte helt förstår alltid är de enorma volymerna på lokaltrafik i storstäderna, ffa då i Stockholm. Varje dag reser 700,000 passagerare mellan t-centralen och slussen, tex. Många i Stockholm, även stor Stockholm är helt beroende av lokaltrafik. Många linjer går bussarna med mindre än fem minuters intervaller, att knuffa en buss hjälper noll eftersom nästa buss kommer så snabbt intill och ska då också behöva knuffas. En vän som är busschaufför berättade hur hen höll på och inte komma till jobbet själv eftersom bussen hen tog inte var inställd, utan försenad i ca två timmar. Sedan höll hen också på att köra fast (hen kör 4 som är stora och långa bussar) ett antal gånger. Jag har all beundran för de som ändå gör att livet fungerar för oss Stockholmare även under rådande snökaos.
Det jag har funderat på är om de nya elbussarna som numera trafikerar mitt område, är lika bra i extremväder som vi haft nu. Iofs så stänger de alltid ner min hållplats, uppförsbacke så fort det blir problem med vädret.