Menar du på FULLT ALLVAR att det är vad du läser ut av mitt inlägg?! Att någon med ryggbesvär tillräckligt illa för att vara sjukskriven faktiskt - mot svart ersättning - mockar 25 boxar är liktydigt med att promenera med sin hund?!
VAR har jag angripit någon som hjälper till som tränare 2 timmar? Var har jag angripit någon som promenerar med sin hund? Var har jag sagt något om att vara för sjuk för att resa utomlands?
Om du LÄSER vad som skrivs handlar det om bedrägeri. Om man har så ont i ryggen att man inte kan jobba på kontor, hur kan man då tillbringa förmiddagen med att mocka 25 boxar? Jag som har ett fysiskt jobb hade inte varit OK efter 25 boxars mockning.
Blanda inte äpplen och morötter, det får din argumentation att framstå som oerhört oseriös.
Jag lyckas inte citera det stycket där du skrev om sjuka med ryggbesvär mockade 25boxar.
Min fråga var om du visste att dessa personer är sjukskrivna för just ryggbesvär och inte något psykologiskt, för det är skillnad på att mocka några boxar ensam i stallet eller sitta på ett kontor med en massa krav och mer socialt om man nu har en psykologisk orsak.
Det kan ju även vara så att de säger att de är sjukskrivna för ryggbesvär när det egentligen ligger psykologiska besvär i bakgrunden som de helst inte vill outa till andra människor.
Det jag försöker få fram är att vi inte lever med de sjuka 24/7 alltså anser inte jag att jag har rätten att avgöra om någon är arbetsför enbart pga att jag sett människan rida/mocka eller något annat. Jag menar har du koll på att personen verkligen mockar alla 25boxar varje dag i flera timmar? Står du och tittar på när personen mockar?
Och om det nu är så att du känner den personen in och ut och lever ihop alla dygnets timmar så du ser hur den mår 24/7 så varför anmäler du inte detta då?
Det andra jag skrev var som svar till fusket hos sjukskrivna som togs upp i denna tråd.
Där det togs upp att vissa "stannar hemma sjukskrivna" för att ta hand om sin hund/kanin mfl.
Och där det jämfördes att klarar man att ta hand om en häst så klarar man av att jobba osv. Det ena ställdes i motprestation till det andra.
Och det är alltid fusket som hörs/syns mest i media av dessa som minsann har sett en person göra något som då automatiskt innebär en arbetsförmåga.
När verkligheten visar att fusket inte alls är så utbrett som folk verkar tro.
Min fråga är vad är ett liv värt?
Vad får en sjuk göra innan det ska anses som en arbetsförmåga? Får de hämta sina barn på dagis och laga mat åt dom? Eller räknas det som en arbetsförmåga på 2-3timmar? Får de handla hem mat, städa, eller anses det som en arbetsförmåga?
Eller är det så att sjuka ska jobba varje timme de skulle lagt på familj eller hem? Så att när de kommer hem så är de helt utslagna?
Det är väldigt lätt för oss som är friska och jobbar att "tycka" att den personen minsann verkar frisk. Men sanningen är att varken du eller jag lever i de sjukas kroppar och kan således inte veta exakt hur den personens arbetsförmåga/sjukdom är.