Ser ni på "Arvtagarna" på SVT? Jag såg första avsnittet och googlade lite, så nu ger mig algoritmen precis alla inlägg i debatten. Nåväl. Det är väl egentligen inget konstigt att det finns olika åsikter om en så omsusad skola som Lundsberg, men det som förvånar mig lite är hur supersvartvita åsikterna verkar vara. De kändismammor som gått ut och försvarar skolan låter ju fanatiska i sin entusiasm. Varför går det inte att medge att det finns problem, samtidigt som det finns saker som också funkar bra och som passar det egna barnet? Ingår det liksom att bli helt blind för all kritik när man köpt en utbildning till sitt barn för 400 000 per läsår?
Ingen av de skolor som mina barn gått på har varit perfekta, vissa saker har varit usla men vissa saker har funkat bra. Jag skulle skämmas ihjäl om någon förälder vars barn hade haft problem på skolan gått ut med det, och jag fick för mig att offentligt gå ut med "men för oss var det jättebra där!"
Är det bara att de vill ha lite gratis PR eller vad handlar de om?
Ingen av de skolor som mina barn gått på har varit perfekta, vissa saker har varit usla men vissa saker har funkat bra. Jag skulle skämmas ihjäl om någon förälder vars barn hade haft problem på skolan gått ut med det, och jag fick för mig att offentligt gå ut med "men för oss var det jättebra där!"
Är det bara att de vill ha lite gratis PR eller vad handlar de om?