ASDL/Parabol

superbusan

Trådstartare
Jag är usel på sånt här. Hemma har vi segt modem och gammal dator Datorn ska vi förhoppningsvis byta när vi får råd. Den enda möjligheten nu är ASDL. Datorn sitter i andra jacket varför vi antingen får skaffa router eller koppla om jacken. Vilket borde vara smidigast och bäst? Samtidigt så funderar jag på framtiden via parabol? Just nu verkar det vara rätt dyrt alternativ. Kan det vara värt att vänta lite på ändå?
 
Sv: ASDL/Parabol

Jag är usel på sånt här. Hemma har vi segt modem och gammal dator Datorn ska vi förhoppningsvis byta när vi får råd. Den enda möjligheten nu är ASDL. Datorn sitter i andra jacket varför vi antingen får skaffa router eller koppla om jacken. Vilket borde vara smidigast och bäst? Samtidigt så funderar jag på framtiden via parabol? Just nu verkar det vara rätt dyrt alternativ. Kan det vara värt att vänta lite på ändå?

Internet via satellit är inget bra alternativ när det finns andra möjligheter; om du inte tänker på de riktigt dyra är det väldigt dålig hastighet uppåt och stor fördröjning.
Ni behöver ingen router om ni inte tänker koppla in flera datorer. Räcker med en längre kabel (så länge det är < 100 m) för att koppla in datorn en bit ifrån uttaget.
 
Sv: ASDL/Parabol

Nu sitter uttag 1 intill väggen på övervåningen, uttag 2 på väggen på undervåningen ca 2 m till vänster, men för att dra sladd måste man borra hål i golvet och dra sladden rätt ner, alternativt dra den genom hela övervåningen, nerför trappan och genom halva undervåninge. Gud, låter som ett skämt. Så jag funderar på för att få ett bra fungerande internetalternativ, om jag tar hem någon som kopplar om jack 1 ner, då är det alltså bara till att koppla in asdl enheten där och dra igång? I stället för att lägga 1000 kr på router får jag kanske en stabilare anslutning om jag kopplar om jacken?
 
Sv: ASDL/Parabol

Nu sitter uttag 1 intill väggen på övervåningen, uttag 2 på väggen på undervåningen ca 2 m till vänster, men för att dra sladd måste man borra hål i golvet och dra sladden rätt ner, alternativt dra den genom hela övervåningen, nerför trappan och genom halva undervåninge. Gud, låter som ett skämt. Så jag funderar på för att få ett bra fungerande internetalternativ, om jag tar hem någon som kopplar om jack 1 ner, då är det alltså bara till att koppla in asdl enheten där och dra igång? I stället för att lägga 1000 kr på router får jag kanske en stabilare anslutning om jag kopplar om jacken?

Bästa alternativet är förstås att flytta uttaget. En router hjälper fortfarande inte för att nå uttaget från avstånd, på något sätt. Misstänker du pratar om trådlöst? De två brukar finnas att köpa i samma enhet men har i övrigt inget med varandra att göra.
 
Sv: ASDL/Parabol

Att sätta en trådlös router vid första uttaget torde vara den smidigaste lösningen o den drar inte ner hastigheten.
PL
 
Sv: ASDL/Parabol

Ja du har rätt jag pratar om trådlöst. Jag trodde att en router skötte både funktionen med flera datorer och att en dator inte kan kopplas på första jacket.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 552
Senast: Ajda
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
9 973
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 457
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp