Astrologi/Stjärnbilder

WS6

Trådstartare
Någon kunnig inom detta? Eller som vet var jag kan få svar? Blir inte klok av att googla..
(Vänligen svara bara om du vet med säkerhet.. tack!)

Jag vill veta hur oxens stjärnbild egentligen ser ut, oftast är det bara hyaderna avbildat, men enligt wikipedia ingår även plejaderna i stjärnbilden varför är inte plejaderna med i alla bilder? eller är det olika beroende på tid på året? Och ibland är det som en fortsättning från spetsen på hyaderna..?

Hjälp?! :confused: :)
 
Ibland är inte alla stjärnbilder helt synliga beroende på om de ligger ovan eller under horisonten. Dvs stjärnkartorna kan variera över året och man behöver en för den månad man är i för att lätt hitta olika objekt.

Vad det har för astrologisk betydelse vet jag inte, jag håller mig till astronomi.
 
Ibland är inte alla stjärnbilder helt synliga beroende på om de ligger ovan eller under horisonten. Dvs stjärnkartorna kan variera över året och man behöver en för den månad man är i för att lätt hitta olika objekt.

Vad det har för astrologisk betydelse vet jag inte, jag håller mig till astronomi.

Jag antog att det kunde vara något sådant.. Intressant! Får kanske leta upp någon som sysslar med astrologi.. om det inte finns någon här dvs.. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
483
Senast: Takire
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 749
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Hej gänget! Jag är förkyld och har för mkt tid och därför passar jag på att ställa en fråga /göra em tråd 🤣. Som några vet så skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Hundavel & Ras Jag har redan börjat kolla på hund nr 2s ras fastän det är LÅNGT fram i tiden och jag vet inte ens om jag kommer vilja ha ytterligare en...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 872
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp