I pastan gör jag det. Den skär sig väl egentligen tror jagVärmer du upp yoghurten? Hur beter den sig?
Så kanske inte bäst att i princip koka den om man inte fixar att den är oslät
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I pastan gör jag det. Den skär sig väl egentligen tror jagVärmer du upp yoghurten? Hur beter den sig?
Ja, jag gillar också keso, så får köpa det! Många år sen jag åt det sist! Idag blev det dock grekisk yoghurt (den fetare sorten) + granola och det känns som om det mättar braSjälv äter jag keso till frukost varje morgon med frukt eller bär och naturell musli. Jag gillar keso och dricker te till. Håller mig mätt till lunchtid på vardagar. Men då har jag ett stillasittande arbete. Keso har relativt högt proteininnehåll.
Absolut intressant, ja!En podcast jag precis lyssnade på diskuterade protein och kvinnliga idrottare. Tydligen laggade ofta kolhydratintaget efter långa pass snarare än proteinet iom att det var så mycket prat om protein nu. https://tyngre.se/podcast/tyngre-tr...om-tranar-mycket-kondition-ater-ofta-for-lite (om du är nyfiken på diskussionen)
Jag äter förvisso kasein också. Men knäcka ner ägg i frukostgröten och prioritera proteinrika mellanmål är mina knep.
En knäckemacka med smarrig tonfiskröra (ex: super/minikeso, tonfisk, rödlök, kokt ägg) på istället för bara en slät smörmacka med ostskiva.
Keso/ost-matmuffins.
Lågfet och högprotein-mejerier som 0% grekisk yoghurt och kvarg. Jag föredrar smaksatta till mellanmål men finns i naturella smaker också. Ca 1 dl grekisk yoghurt och ett äpple så har du bara där ca 10 g protein i ett mellanmål.
Generellt våga vänd på förpackningarna och jämför innehållsförteckningarna på olika produkter, lär dig var proteinet finns.
Mmm det var sagt att de läst flera poddare som skrivit att de behövde mer protein för att inte få trötta ben dagen efter ett tvåtimmarspass i löpning. När det egentligen var extra kolhydrater som hade klarat den skivanAbsolut intressant, ja!Tror dock inte att det berör mig personligen - så hårt tränar jag inte att kolhydratintaget borde vara för litet över tid. Skulle jag hamna på minus dagar jag tränar mer känns det i nuläget inte som ett problem.
Nej, jag tränar inte heller så hårt att jag behöver tänka så mycket på att "fylla på" av det skälet - styrketräning ett par dagar i veckan och när det inte är is och snö springer jag 2-3 gånger i veckan (vanligtvis 30-45 minuter).Mmm det var sagt att de läst flera poddare som skrivit att de behövde mer protein för att inte få trötta ben dagen efter ett tvåtimmarspass i löpning. När det egentligen var extra kolhydrater som hade klarat den skivaneller ngt sådant.
Tror inte heller det är ett problem för gemene man. (själv tränar jag inte så att jag alls behöver tänka på vad jag äter. tvärtom, alltså jag gillar att träna, det är inte det. Men inte springer jag i två timmar någonstans.)
Lägger tonfiskröran på minnet - den låter god!
Matmuffins låter också intressant, har du något recept att utgå ifrån som grund? Jag tänker att det vore perfekt som snabbfrukost innan jag går ut och tar hand om hästarna före jobbet på vardagar![]()