Att anmäla vanvård.

Sv: Att anmäla vanvård.

Ta med dig kameran och ta kort på hovarna. Maila till djurskydsinspektören. Alt vänd dig till djurskydsinspektörens chef. Dom är skyldiga att kolla upp om man mistänker vanvård.
 
Sv: Att anmäla vanvård.

Detta är till både anneli och immer, immer det är inte som det ser ut, allt har inte två sidor. Anneli, jag har fått ett samtal från sin mamma i dag som anklagade mig, att hon känner sig träffad kan inte jag göra för, som jag berättade för henne så är det inte hennes häst det gäller, utan en annan som även finns i samma by. Det är faktiskt inte bara hon som har shettis. Som jag även sa så är denna ett sto och den är brun, tänker inte lämna ut dennes ägares namn, snacket går så snabbt. Men att ni känner er träffade kan inte jag göra för, det är inte er det handlar om. Sorry.
 
Sv: Att anmäla vanvård.

Tack för ditt inlägg.
Det bevisar att allting har två sidor.....

så sant som det är sagt:bow:




djurskyddsinspektören verkar ju tyvärr däremot inte göra sitt jobb för övrigt eftersom hon tydligen inte varit i kontakt med hästägaren jag tycker synd om de djur som i framtiden kan tänkas behöva den inspektörens hjälp
 
Sv: Att anmäla vanvård.

Men att ni känner er träffade kan inte jag göra för, det är inte er det handlar om.

Varför tror du att jag känner mig träffad?
Jag bor 6 mil från Landskrona, och ingen av mina hästar (jag har fyra stora kallblod) är sjuk. Det finns inga shettisar i vår by öht.

Immer
 
Sv: Att anmäla vanvård.

Då var det ju ett mycket märkligt sammanträffande! Att 2 personer i samma lilla by blir anmälda vid samma tidpunkt för samma sak?
Jag känner också till denna lilla by och det finns 1 liten brun shettis. Denna shettis har inte fång och går redan i en grushage (den du syftade på sa du ju gick på gräs).
 
Sv: Att anmäla vanvård.

Inte att du kände dig träffad, menade att anneli kände sig kanske träffad. ....
 
Sv: Att anmäla vanvård.

När jag säger by så menar jag inte enbart innom exakta gränser, by och runt om. Om du fiskar efter något att sätta dit mig på så tyvärr, det är inte er shettis. Sammanträffande ja, men tyvärr har du/ ni fel.
Och jo det finns mer än en brun shettis i byn med område runt....
 
Sv: Att anmäla vanvård.

Vem pratar om att "sätta dit" dig! Om du nu tycker att någon vanvårdar sin häst så är det ju din åsikt och inget du ska "sättas dit" för! Det är ju självklart att all vanvård ska anmälas. Det jag opponerar mig emot är att du inte har talat med ägarna om hästen, utan bara antar hur det är. De kanske också har hästen under behandling och har en bra förklaring till varför det är som det är (som det nu är med hästen jag menar). Jag tycker att man kan vara så pass rakryggad att man talar med ägarna först (eftersom du tydligen känner dem), får man sen ingen respons, eller en förklaring, efter det då ska man givetvis anmäla. Om du hade pratat med ägarna så hade du kanske också fått veterinärens och hovslagarens namn och kunnat kontakta dessa själv eftersom du inte tycker att inspektören gör sitt jobb?
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
803
Senast: Habina
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 731
Senast: MiniLi
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 047
Senast: mars
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp