Att avsluta något där det fortfarande finns mycket känslor kvar.

Är man väldigt sårad är man inte rationell. I en perfekt värld så skulle väl känslorna försvinna direkt när någon gör slut, men så är det inte. Jag vet inte vad ni är för stenmänniskor som inte påverkas av känslor.
Och det här tycker jag bara är tramsigt. Du har ingen aning om hur jag eller @WBanna fungerar. Senast jag bröt upp från en partner var jag förstörd i månader, det tog långt över ett år innan jag kunde fungera igen. Men, och det här är viktigt, hur jag än mådde då hade jag inte haft någon jävla rätt att bete mig som TS ex beter sig. Aldrig. Speciellt inte framför barn men oavsett gör man inte det. Och det handlar inte om att inte förstå att folk blir ledsna, det handlar om att inte försvara och stå bakom ett obehagligt, aggressivt beteende och språk. Att inte säga till ytterligare en tjej att visst, han kanske inte skulle ha kallat dig fitta framför barnen men tänk på att han också har känslor.

Man får bli ledsen förstörd arg frustrerad förbannad. Men det betyder inte att man har nåt form av fripass för att bete sig som en idiot.

Och återigen - du vet ingenting om varför TS bröt upp med den här personen. Tänk på det när du ger såna här "råd".
 
Jag har för mig att familjerådgivningen ger stöd även för att avsluta förhållanden.
Du får inte glömma att du har fått ett stort försprång i avslutandet mot vad din före detta har. Det är inte för mycket begärt att vänta ett bra tag (ett år kanske) med att skaffa ny partner offentligt när man just separerat. Jag förstår att det är för sent för er nu att ha en hemlig relation. Din nya relation är såklart salt i såret på ditt ex, det är fullt föreståeligt att han inte beter sig rationellt.
Du måste väll ändå skämta? Du menar att en vuxen människa inte ska kunna kontrollera sig så pass att den inte kallar sitt barns mor för FITTA i barnets närhet? Du har då inte höga förväntningar på andra människors självkontroll eller mognad. Självklart blir man ledsen när ens föredetta skaffar en ny partner speciellt om det inte var man själv som valde att bryta upp ur relationen, men då sörjer man och sedan går man vidare. Ett sorgs år alltså var det inte det man hade på 1800talet?
 
Det är en väldig skillnad på att bli ledsen, kränkt, deprimerad, förbannad eller vad som helst - och att göra något av de känslorna. Som att kalla sitt ex fitta inför barnet t.ex.

Otroligt lågt gjort.
Ja, och jag tycker att det är obehagligt. Att en människa talar så till någon, att det finns folk som tycker att det är förståeligt. Jag kan inte ens föreställa mig hur chockad jag skulle bli om någon kallade mig något liknande, speciellt någon som varit min partner och som jag älskat. Det säger så mycket om hur man ser på en människa när man talar sådär och det rymmer, tycker jag, så mycket aggression.

Nä usch bara.
 
Är man väldigt sårad är man inte rationell. I en perfekt värld så skulle väl känslorna försvinna direkt när någon gör slut, men så är det inte. Jag vet inte vad ni är för stenmänniskor som inte påverkas av känslor.

Låt stackaren som blir övergiven (så ser man ofta det när man blir lämnad efter ett längre förhållande) landa i det nya och resa sig igen utan att göra det ytterligare svårare för denne att komma igen till sitt liv.

Man behöver inte vara singel bara för att man döljer sitt nya förhållande.

Självklart vet jag inte varför det tog slut, men det normala är att det är så att kärleken tar slut inte någon misshandel eller speciell händelse. I mitt svar utgår jag ifrån att det är som det brukar vara, dvs känslorna som försvann.

Exet har gått över gränsen men jag tycker att det känns som om hen blev driven dit. Jag vet inte vad ni är för supermänniskor som inte påverkas av känslor.

Det är väl en jäkla skillnad mellan att inte bli påverkad av sina egna känslor och att inte påverka andra (läs: låta det gå ut over andra) med sina egna känslor :confused::confused:.
 
Jag hoppas att du inte menar allvar med dina inlägg @susanne :crazy: Dina åsikter är verkligen skrämmande! När ett förhållande är över så är man fri att skaffa sig en ny partner exakt när man vill. Varför vänta i ett år :confused: Varför inte bli dömd till att leva ensam resten av livet när du ändå håller på?

Det spelar ingen roll om en person väntar i ett år eller i en vecka. Vissa ex blir tokiga oavsett hur lång tid som har förflutit sedan uppbrottet och beter sig som svin. Det har de verkligen ingen rätt att göra! Oavsett hur förkrossad man är när ett förhållande tar slut så får man inse att det är ens egna känslor som man får ta hand om och ta ansvar för dem själv. Det är inget man har någon rättighet att lägga på sitt ex. och bete sig illa mot henom.
 
Är man väldigt sårad är man inte rationell. I en perfekt värld så skulle väl känslorna försvinna direkt när någon gör slut, men så är det inte. Jag vet inte vad ni är för stenmänniskor som inte påverkas av känslor.

Låt stackaren som blir övergiven (så ser man ofta det när man blir lämnad efter ett längre förhållande) landa i det nya och resa sig igen utan att göra det ytterligare svårare för denne att komma igen till sitt liv.

Man behöver inte vara singel bara för att man döljer sitt nya förhållande.

Självklart vet jag inte varför det tog slut, men det normala är att det är så att kärleken tar slut inte någon misshandel eller speciell händelse. I mitt svar utgår jag ifrån att det är som det brukar vara, dvs känslorna som försvann.

Exet har gått över gränsen men jag tycker att det känns som om hen blev driven dit. Jag vet inte vad ni är för supermänniskor som inte påverkas av känslor.

Men oavsett vad man KÄNNER så kan man ju inte BETE sig som ett as? Det är ju helt orimligt, som ett litet barn som inte kan behärska sig (och sina känslor).
 
Jag hoppas att du inte menar allvar med dina inlägg @susanne :crazy: Dina åsikter är verkligen skrämmande! När ett förhållande är över så är man fri att skaffa sig en ny partner exakt när man vill. Varför vänta i ett år :confused: Varför inte bli dömd till att leva ensam resten av livet när du ändå håller på?

Det spelar ingen roll om en person väntar i ett år eller i en vecka. Vissa ex blir tokiga oavsett hur lång tid som har förflutit sedan uppbrottet och beter sig som svin. Det har de verkligen ingen rätt att göra! Oavsett hur förkrossad man är när ett förhållande tar slut så får man inse att det är ens egna känslor som man får ta hand om och ta ansvar för dem själv. Det är inget man har någon rättighet att lägga på sitt ex. och bete sig illa mot henom.
Mitt ex var gift innan våran skillsmässa var klar:rofl: , och jag var inte ledsen för det. Jag till och med skjutsade runt nya frun och visade stan. Att han var bigamist fick jag veta lite senare men det är en annan historia.
 
Exet har gått över gränsen men jag tycker att det känns som om hen blev driven dit.

O_o
Så ts drev sitt ex till att kalla henne för fitta bara för att hon gått vidare och träffat en ny, medan "stackars lilla han" sitter där i sin ensamhet och därmed enligt dig då, har rätt att bete sig som ett svin för att han inte unnar henne att vara lycklig med nån annan, för att han inte kan respektera att mamman till hans barn har det bra?

Seriöst liksom..
 
O_o
Så ts drev sitt ex till att kalla henne för fitta bara för att hon gått vidare och träffat en ny, medan "stackars lilla han" sitter där i sin ensamhet och därmed enligt dig då, har rätt att bete sig som ett svin för att han inte unnar henne att vara lycklig med nån annan, för att han inte kan respektera att mamman till hans barn har det bra?

Seriöst liksom..


Jomen, det är mannens rätt, oavsett om han lämnar ( för att hon är dum) eller blir lämnad (för att hon är dum).
 
Anledningen till att vi gick ut med det var att det började kännas seriöst,barnen träffades osv,och jag anser iallafall att det är bättre att han får reda på det från mig än från omvägar med massa skvaller tillagt...

Nu är det iallafall finito,och jag måste komma på ett sätt att sätta stopp på alla känslor,så jag har faktist för ett par timmar sen sagt att det får räcka nu,hör inte av dig mer. Inte på ett bra tag iallafall. Jag måste få chansen att få bearbeta det som hänt,och få sörja i lugn och ro. Nu har man bara gått hela dagarna och väntat på ett sms/samtal nästan,men nu har jag sagt ifrån på skarpen att det räcker,på riktigt. Det får vara helt över för stunden. Sen hoppas jag såklart att detta kommer lösa sig i framtiden,men magkänsan säger att det är över för alltid,tyvärr. Vi hann bli för trasiga.
 
TS: jättetråkigt att du tror att det aldrig kan ni bli ni igen och att du är i känslomässig kaos. Min erfarenhet är att det inte alls behöver vara kört trots att det känns så nu, tiden läker (för alla inblandade, både dig, ditt ex, och din nygamla).

Jag har förstålse för både ts och hennes ex. Min poäng var bara att peka på att det inte är en konstig reaktion att bli arg i exets situation när man blir så sårad. Att man förstår varför någon reagerar är inte samma sak som att man tycker att den reaktionen är bra.
Jag tycker att mannen gått långt förbi vad som är acceptabelt, men samtidigt så förstår jag att man inte är sitt vanliga jag i en sån situation.
Att bråka inför barnen och att säga en massa negativt om den andra föräldern är inte särskilt ovanligt vid separationer. Det är såklart inte ok utan helt förkastligt. Man ska ta ut sin ilska på annat sätt, t ex springa ut i skogen och vråla, eller börja boxas, eller vad som nu passar en bäst.

Det spelar ingen som helst roll ifall den lämnade är man eller kvinna, det fungerar likadant åt båda hållen.

Jag har själv blivit lämnad efter ett flerårigt förhållande där mannen träffat en ny nära inpå. Jag blev arg och ledsen för att han tog sin nya till den bostad som vi båda köpt (och som jag fortfarande var delägare i). Min lösning var att bryta kontakten helt, men det kan man såklart inte när man har gemensamt barn. Jag tycker fortfarande att mitt ex kunde ha dolt det hela för mig så att jag hade sluppit må ändå sämre. Nu måga år senare så är jag glad för hans skull, de är nu gifta och har familj.
 
Självklart kan man förstå att han är arg/ledsen osv, men det som blir konstigt är ju när det låter som att det är TS ansvar att skydda mannen från detta/anpassa sig för att han inte ska behöva bli så arg att han kallar henne för fitta.
Så var det inte jag menade, jag uttryckte mig nog klumpigt och lämnade för mycket för tolkning. Hoppas att det framgick av mitt senaste inlägg.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 102
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 380
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 548
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp