Bukefalos 28 år!

Att duscha på badhuset (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 33)

Linn-Nora

Trådstartare
Folk som duschar med badkläder på badhuset 😡 Trots tydliga skyltar om att man ska duscha naken.
Undrar om dom gör samma hemma.
Varför är det så svårt!?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Folk som duschar med badkläder på badhuset 😡 Trots tydliga skyltar om att man ska duscha naken.
Undrar om dom gör samma hemma.
Varför är det så svårt!?
För att det känns så onödigt ibland? Jag duschar hemma och går till badhuset, tar på badkläderna och duschar igen. Sedan simmar jag och duschar och tvättar mig igen. Jag är ju ren när jag går dit? Eller vad är det för skit som jag hinner få på vägen dit?
 
De kanske inte är bekväma med att vara nakna inför andra? Hemma kan man välja vem ska se när man duschar. Inte för jag har de problemen men jag kan tänka mig att det finns de som har det.
Ja lite så, ser jag till att duscha hemma så är jag dessutom ren och sparar en gång jag slipper visa mig naken på. Alla har inte "godkända" kroppar och folk stirrar.
 
De kanske inte är bekväma med att vara nakna inför andra? Hemma kan man välja vem ska se när man duschar. Inte för jag har de problemen men jag kan tänka mig att det finns de som har det.

Ja lite så, ser jag till att duscha hemma så är jag dessutom ren och sparar en gång jag slipper visa mig naken på. Alla har inte "godkända" kroppar och folk stirrar.
Men hur ska man veta att vederbörande har duschat hemma?
Hade det varit okej förfarande hade det stått att duscha utan badkläder eller ordentligt hemma.
På vårt badhus finns dessutom enskilda omklädningsrum om man inte vill visa sig.
 
Men hur ska man veta att vederbörande har duschat hemma?
Hade det varit okej förfarande hade det stått att duscha utan badkläder eller ordentligt hemma.
På vårt badhus finns dessutom enskilda omklädningsrum om man inte vill visa sig.
Man ska kanske inte ta för givet att andra alltid är skitgrisar bara för att man bryter mot en regel för att det är obehagligt att visa sig inför andra. Trots allt vet jag ju att jag är ren, måste andra veta det? Hur vet jag att folk inte kissar i vattnet?
 
Man ska kanske inte ta för givet att andra alltid är skitgrisar bara för att man bryter mot en regel för att det är obehagligt att visa sig inför andra. Trots allt vet jag ju att jag är ren, måste andra veta det? Hur vet jag att folk inte kissar i vattnet?
Nu finns det ju en regel. Följ den så slipper andra fundera.

Eller gäller regler endast när det passar en själv?
 
Man ska kanske inte ta för givet att andra alltid är skitgrisar bara för att man bryter mot en regel för att det är obehagligt att visa sig inför andra. Trots allt vet jag ju att jag är ren, måste andra veta det? Hur vet jag att folk inte kissar i vattnet?
Jag förutsätter varken skitgris eller ren faktiskt. Därför vill jag att alla duschar utan badkläder.
Och ger fan i att pinka i badet. Men hellre nytt kiss än ingrodd smuts.
Nu finns det ju en regel. Följ den så slipper andra fundera.

Eller gäller regler endast när det passar en själv?
Precis detta!
Regeln är ju inte satt för att vara taskig
 
Jag förutsätter varken skitgris eller ren faktiskt. Därför vill jag att alla duschar utan badkläder.
Och ger fan i att pinka i badet. Men hellre nytt kiss än ingrodd smuts.

Precis detta!
Regeln är ju inte satt för att vara taskig
Regeln är satt för att badvattnet inte ska bli så smutsigt, så att man ska kunna ha mindre klor i. Så om jag ser till att jag är ren så har jag inte bidragit till att smutsa ner badvattnet. Det borde vara huvudsaken.
 
Regler finns därför folk inte kan sköta sig. Samma med lagar t ex. Så oavsett hur nyduschad du än är bör du följa badhusets regler.
Jag kan förstå det. Men det borde inte störa någon att jag duschar med kläderna på. Är man så rädd för bakterier och smuts borde man bada hemma istället, då är badhuset fel ställe.

Det verkar ju inte vara en rädsla för smutsiga människor utan snarare att man bryter mot reglerna-orättvisa? Det är lättare för mig att ta på min baddräkt torr än med blöt kropp, för andra spelar det ingen roll.
 
Jag kan förstå det. Men det borde inte störa någon att jag duschar med kläderna på. Är man så rädd för bakterier och smuts borde man bada hemma istället, då är badhuset fel ställe.

Det verkar ju inte vara en rädsla för smutsiga människor utan snarare att man bryter mot reglerna-orättvisa? Det är lättare för mig att ta på min baddräkt torr än med blöt kropp, för andra spelar det ingen roll.
Varför kan du inte bara följa de regler som finns i badhuset? De finns ju för att medmänniskor inte sköter sin hygien.

Att du gör det vet ju inte de andra i badhuset.

Så tjatigt, gör undantag för mig.
 
Jag har alltid tidigare duschat utan badkläder på mig trots att jag duschat innan hemma, för att följa reglerna. De två gångerna jag varit på badhuset här har jag haft en person med mig och hon har haft bråttom i väg och duschat med badkläder på. Jag är beroende av en annan person så istället för att lägga tid på det och bli ensam kvar så har jag gjort som hon. Men jag är ju ren, badkläderna är ju rentvättade, kläderna jag hade på mig är rena och jag duschar ju innan även i badhuset. Och det är trots allt det som är meningen, att vara ren när man kliver i vattnet. Att ha förmåga att kunna ta ansvar för en sådan sak.
 
Varför kan du inte bara följa de regler som finns i badhuset? De finns ju för att medmänniskor inte sköter sin hygien.

Att du gör det vet ju inte de andra i badhuset.

Så tjatigt, gör undantag för mig.
Jag får nog göra det...
Jag visste inte att millimeterrättvisa var så viktigt för vuxna personer, att man måste se för att förstå att andra kan ta ansvar. Trodde huvudsaken var att jag var ren när jag simmade, inte att andra där tvunget måste se mig duscha så att de förstår det.
 
Jag får nog göra det...
Jag visste inte att millimeterrättvisa var så viktigt för vuxna personer, att man måste se för att förstå att andra kan ta ansvar. Trodde huvudsaken var att jag var ren när jag simmade, inte att andra där tvunget måste se mig duscha så att de förstår det.
En vanlig ursäkt när regler drabbar en själv.
 
Varför ska andra fundera ens. Jag är vuxen, jag kan ta ansvar över badvattnet själv. Jag är ren.
Men sannolikt har du textildamm på dig. Du bör duscha för att ta bort allt som gör att vattnet måste kloreras mer. Det handlar inte om lort utan fibrer t.ex.

Tacksam för att "mitt" badhus inte är för snofsigt för oss med bara ett bröst, massor av löshud efter en GBP eller bara rejäl övervikt.
Och ledsen för att annan stämning råder på ditt.
 
En vanlig ursäkt när regler drabbar en själv.
"Drabbar"? Jag upplever inte att jag drabbas av en regel eller att jag har en ursäkt. Det är liksom ingen sjukdom som "drabbar" mig så är hemsk jobbig, det handlar bara om att duscha utan badkläder. Världen går inte under av att följa en regel, inte heller går den under när jag inte ser att andra inte följer den. Men så är jag inte så småsint att jag tror att andra skiter i att duscha bara för att jag inte ser att de gör det.
 
Men sannolikt har du textildamm på dig. Du bör duscha för att ta bort allt som gör att vattnet måste kloreras mer. Det handlar inte om lort utan fibrer t.ex.

Tacksam för att "mitt" badhus inte är för snofsigt för oss med bara ett bröst, massor av löshud efter en GBP eller bara rejäl övervikt.
Och ledsen för att annan stämning råder på ditt.
Jag duschar ju? Jag har bara en baddräkt på mig.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 864
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 499
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 406
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 052
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp