Vilken travbana tillhör du?
Som jag upplever det är det större chans att kunna få på stallbacken men då gäller det att ha tillträde dit. (Fick idag)
Mantorptravet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken travbana tillhör du?
Som jag upplever det är det större chans att kunna få på stallbacken men då gäller det att ha tillträde dit. (Fick idag)
Mm min åsikt är att det är dåligt.
Ok. Där har jag aldrig varit.Mantorptravet
Fast där var det dåligt överlag med vettig mat... Vi gick ut och åt på en pub som låg utanför entrén men i själva arenan. Jag valde visserligen en caesarsallad med kyckling, men kycklingen var ett tillval så där fanns det fler alternativ.På Sthlm horse show i vintras fanns det inget vego när jag skulle handla i kioskerna som var vid läktarna... Fick bli popcorn till middag!
Fast du äter ju kött, kyckling och fisk är också köttJag ska poängtera att jag inte tycker om kött, jag klarar inte att äta det. Har inget med djuren i sig att göra.
Jag tar med egen mat. Är veg, laktosintolerat samt att jag inte äter gluten. Så oddsen för att jag ska hitta något att köpa är små.Jag är inte vegetarian men jag äter bara kyckling och fisk, inte kött. Men det är otroligt svårt att få mat när man är någonstans. I dag tex var jag på trav. En stor travdag. På publikplats fanns korv och hamburgare. Och bara kött där det fanns lite lagad mat. Inte en smörgås. På dom ställen det finns smörgås är det nästan alltid ost och skicka. Det är ju inte en person som är vegetarian idag.
Tar ni med egen mat när ni är på ngt evenemang?
Jo fast att jag menade annat kött trodde jag att alla förstod. Just eftersom jag skrev att jag äter fisk och kyckling.Fast du äter ju kött, kyckling och fisk är också kött![]()
![]()
Inte för att det var något överväldigande nej, men det FANNS i alla fall något för köttätare.Fast där var det dåligt överlag med vettig mat... Vi gick ut och åt på en pub som låg utanför entrén men i själva arenan. Jag valde visserligen en caesarsallad med kyckling, men kycklingen var ett tillval så där fanns det fler alternativ.
Jag ser till att så långt det går försöka vara mätt så jag inte behöver stå där och bli blåst på köttfri mat. Men jag har blivit bra på att bemästra hungern några timmar till, tills jag kan skaffa något i min smak.Jag är inte vegetarian men jag äter bara kyckling och fisk, inte kött. Men det är otroligt svårt att få mat när man är någonstans. I dag tex var jag på trav. En stor travdag. På publikplats fanns korv och hamburgare. Och bara kött där det fanns lite lagad mat. Inte en smörgås. På dom ställen det finns smörgås är det nästan alltid ost och skicka. Det är ju inte en person som är vegetarian idag.
Varje gång!
(...) Klev av en av Destination Gotland's färjor för några timmar sedan. På färjan åt jag middag och där fanns två alternativ om man är vegetarian (varmrätter, ej sallad); pizza eller någon slags panerad sak. Lite trist med tanke på att både woken och lasagnen hade kunnat ges som vegetariska alternativ.
Var glad att det inte är allergi.
Att hitta absolut definitivt tomatfritt ute (speciellt på evenemang) är snudd på hopplöst, om man inte har tur (många verkar tro att det räcker att skrapa bort tomaten när de klantat sig - FAST jag sagt att de faktiskt måste göra om) så att de har koll och KAN fixa alternativ. Men ALLA sallader innehåller ju tomat.
Och i allra flesta fall är det tomat även i färdiga mackor
(eller tomatpuré, tomatkrydda, tomatpuré i buljong o.s.v...)
Klev av en av Destination Gotland's färjor för några timmar sedan. På färjan åt jag middag och där fanns två alternativ om man är vegetarian (varmrätter, ej sallad); pizza eller någon slags panerad sak. Lite trist med tanke på att både woken och lasagnen hade kunnat ges som vegetariska alternativ.
De ska börja satsa på vegansk mat, bl.a. med Oumph!
Jag är inte vegetarian men jag äter bara kyckling och fisk, inte kött. Men det är otroligt svårt att få mat när man är någonstans. I dag tex var jag på trav. En stor travdag. På publikplats fanns korv och hamburgare. Och bara kött där det fanns lite lagad mat. Inte en smörgås. På dom ställen det finns smörgås är det nästan alltid ost och skicka. Det är ju inte en person som är vegetarian idag.
Fast det går ju inte av ekonomiska skäl. De vill ju att folk ska köpa så mycket mat som möjligt, och det är fler som önskar kött än som önskar vegetarisk. Så nä, jag håller inte med. De erbjuder 1 dagens husman (veg) och 1 pizza, plus vegetariska mackor. Färjan tar 3 timmar, jag tycker inte att det behövs fler alternativ än så.
Har man andra önskemål så kan man gott ha lite framförhållning och ta med sig egen mat tycker jag.
/Gotländsk vegetarian