Bukefalos 28 år!

Att förlora ett barn... Min son är död....

Så fruktansvärt sorgligt. En förälders värsta mardröm. Finns inga ord som kan lindra.

Allt jag kan göra är att skicka massor av kramar och omtankar i cyberrymden
 
Men så hemskt.
Sådant får ju inte hända.
Inga föräldrar skall behöva begrava sina barn.

Och vården borde fungera bättre.
 
Men fy. :( Ta hjälp av dina nära och kära, och tänk på att ingen sorg är rätt eller fel. Kram!
 
Det finns inga ord som tröstar men vill ändå skicka styrkekramar. Måste vara fruktansvärt att förlora ett barn.

Behöver du någon att prata med och bor i närheten av Skövde, bara att du hör av dig. Jag har all tid i världen och är bra på att lyssna.
 
Har ännu inte tagit in det, men min äldsta son hittades livlös idag och trots återupplivningsförsök så gick han bort.

21 år fyllda.

Har under en längre tid haft drogproblem. Varit inne för avgiftning två gånger det senaste halvåret och tiggt om behandlingshem, men kommunen har inte råd. Åkte fast för drograttfylla för drygt två månader sen och hoppades på att bli dömd till kontraktstvård, men fick istället böter.

Idag tog drogerna hans liv.

Själv har jag inte riktigt tagit in det, och har ingen jag kan bara ringa och prata med, så jag hoppas att ni kan stötta mig! Är nog fortfarande i chock, det vill inte gå in. Att dessutom behöva meddela andra anhöriga och framföra det svåra budskapet till hans vänner känns tungt.

Gick ut och lagade hagar samt fixade i stallet och känner mig usel som inte bara rasar ihop..... Men jag kan inte, får inte! Har ju de andra barnen att ta hand om med, samt en del djur....

Vill mest bara skriva av mig, och kommer nog att behöva er en tid framöver....

Skickar en stor kram. Allas sorg är olika och alla ska få sörja på sitt eget sätt. Det finns inget rätt eller fel i sorg.

Min kusin dog av överdos när han var 20. Med samma historia av att inte få rätt hjälp som du beskriver. Detta är 15 år sedan och jag trodde verkligen att samhället hade kommit längre vad det gäller unga missbrukare.

Det är ofattbart att någon så ung ska behöva gå bort för att de inte får den hjälp de borde fått.
 
Skickar många kramar och en tanke. Läste din andra tråd och hoppades, precis som många, att nu skulle det bli bra. Pengar ska inte få styra människoliv, särskillt inte de som vill ha hjälp!

Låt sorgen ta tid och se till att ha någon som fångar upp dig om du skulle trilla. Sörj, minns, skratta, gråt och prata eller gör allt på en gång.

Kram
 
Så fruktansvärt tragiskt! Beklagar sorgen. Många har redan skrivit det, men det tål att upprepas; det finns inget rätt och fel sätt att sörja på. Sörj på ditt sätt och acceptera känslorna som kommer även om de inte alltid känns helt logiska. Och gör det du mår bäst av att göra. Stor kram!
 
Det är så fruktansvärt ofattbart. Så fruktansvärt tragiskt att han inte fick den vården han så väl behövde.
Gör det du känner att du behöver. Om du behöver sätta staket så är det vad du behöver göra. Sorgen måste få ta sina egna vägar men tillåt dig att känna och stäng inte in sorgen.
Du får så gärna skicka ett pm om du vill prata. Jag finns på fb också.
Jag beklagar verkligen din avgrundsdjupa sorg. Ingen människa ska behöva förlora sitt barn.
Många varma kärleksfulla kramar.
 
Så fruktansvärt att förlora sitt barn. Beklagar djupt.

Hoppas ni kan hitta sätt att bearbeta sorgen tillsammans, i familjen och med hans vänner
 
Beklagar verkligen sorgen :( Kan inte föreställa mig vad då går igenom just nu. En massa styrkekramar från håll.
 
Beklagar sorgen, ingen ska behöva begrava sitt barn.

Som alla de andra skrivit så ska du sörja på ditt sätt. Det är inte så att det är den som bryter ihop och gråter mest som sörjer mest, det är bara ett sätt att uttrycka sorgen, vad som händer på insidan gör varken mer eller mindre ont.

Kram!
 
Jag gjorde exakt det jag INTE skulle göra, hällde i mig vin......
Helt åt skogen med tanke på tidigare alkoholproblem. Följden blev att jag däckade totalt och yngsta sonen skjutsade in mig till akuten, där Leos tidigare behandlare på ungdomsmottagningen samt en präst (?) mötte upp. Fick prata, både jag och sonen samt gråta och sova en stund.
En läkare skrev ut tabletter att sova på och sen blev jag (mot min vilja) Skjutsad till fd svärföräldrarna där jag sovit som en stock.
Just nu är det bara tomt, och overkligt.

Pappa avbröt sin semester på Öland och är på väg hem, mamma kommer imorgon (hur ska jag orka ha henne här????)
Massor av människor har hört av sig via fb och sms, så jag hoppas att stödet ska finnas när jag verkligen fattar.... För det har jag inte gjort än.

Ska även ta kontakt med sjukvården i morgon och hoppas få min medicin som jag nog kommer att behöva mer än någonsin nu.

Tack för att ni finns och erbjuder er hjälp! Det kommer att bli tungt ett tag, men jag ska försöka bege mig ut i skogen med hästen och hunden, naturen har ju en enormt läkande kraft, och det är ju så vackert ute nu!
 
Beklagar sorgen och önskar att jag kunde göra något för att göra det lättare :'(

Jag är helt övertygad om att hans vänner går att prata med och dela sorgen med :heart Annars finns vi här inne :) stor kram och ta hand om dig!
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: Crossline
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 435
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 982
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 449
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Försäkring
  • Hur få bort fåglar ur ligghallen?

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp