Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Så om man ska ta en stor livsstilsförändring i taget - vilket anses öka möjligheten att lyckas - bör man alltså först fokusera på "kostintervention".
Dessutom kan man nog utgå ifrån att en person som har behov av att halvera sin vikt är ganska begränsad när det gäller utbudet av motionsformer som kan utföras utan större risk för skador/förslitningar på kroppen. Och vänta med motionen till dess de nya matvanorna är fullt etablerade.
Fast det ena leder ju till det andra. Att motionera gör att man mår bättre vilket gör att det är lättare att ändra även matvanorna. Nu vet jag att dom i tex Biggest Loser har tränare men dom tränar ju på som sjutton, dom väger ju otroligt mycket och i slutet har ju inte dom fått några förslitningsskador. Dom springer ju maratonlopp i slutet och dom tränar ju upp till 6 timmar per dag från dag 1. Både styrke och motion, och jag vet, dom har ju tränare som står och skriker på dom och det är ju en situation som inte är verklig men ändå.

Jag tror starkt på att motionen gör att det även är lättare att lägga om kosten, huvudet mår trots allt bra av motionen även om det är otroligt segt att komma igång men efteråt så är det värt det.
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Men vad är det du äter som gör att du är så stor? Du kan ju inte säga att du äter lite om du väger 50kg för mycket! :cautious:

Det enda som gäller är att göra av med mer än du äter! Rör du dig bara för 49 kcal får du inte äta mer liksom! :)
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Men vad är det du äter som gör att du är så stor? Du kan ju inte säga att du äter lite om du väger 50kg för mycket! :cautious:

Det enda som gäller är att göra av med mer än du äter! Rör du dig bara för 49 kcal får du inte äta mer liksom! :)

Jag tycker man inte ska tro så mycket om situationer man egentligen inte har så mycket insikt i.
Fetma kan bero på annat än att man äter för mycket / fel.

Hur det är i ts fall vet jag inte. Men man ska inte anta saker om man inte vet.
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Fast jag har en nära vän som har problem med typ sköldkörteln eller vad det nu är som gör att man får 0 ämnesomsättning och inte är hon fet inte.

Hon ser till att träna massor och äta därefter.
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Fast jag har en nära vän som har problem med typ sköldkörteln eller vad det nu är som gör att man får 0 ämnesomsättning och inte är hon fet inte.

Hon ser till att träna massor och äta därefter.

Hon lär väl äta levaxin och därmed ha normal ämnesomsättning kan man tänka och då funkar man som en "normal" människa på det viset när det kommer till vikten.

Äter man levaxin och är fet så har fetman inget med sköldkörteln att göra och funkar inte sköldkörteln som den ska så äter man levaxin, ingen får gå med en icke fungerande sköldkörtel liksom.
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Åh, men gud vad bra du peppar TS.

TS, nu blir du väl peppad? Vogues kompis är minsann inte fet så ryck upp dig och sluta vara det! :up:
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

kl
Läs om, läs rätt.

Vad tror du att jag har missförstått med din text menar du?

Jag som många andra ser väldigt mycket "kan inte" och "vill inte" från dig om i princip det mesta som genererar en viktnedgång.
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Åh, men gud vad bra du peppar TS.

TS, nu blir du väl peppad? Vogues kompis är minsann inte fet så ryck upp dig och sluta vara det! :up:

Ts har ju inte en icke fungerande sköldkörtel iom att T3 och T4 är bra, så det går inte att jämföra med någon som måste äta sköldkörtelhormon för att dessa värden ska vara bra, så det behöver ju inte hon ta åt sig av..

Däremot så har hon b12 och andra brister i sitt matintag och får då dessa via piller vilket ger ett bättre mående, vilket ju är bra men en helt annan sak.

Som jag skrev; Ingen får gå med en icke fungerande sköldkörtel, funkar den inte så måste man äta levaxin.

Det här med att skylla fetma på sköldkörteln funkar alltså inte från och med att medicineringen är inställd och värdena bra. Däremot om man har en underproduktion (vilket syns på proverna) så går man upp i vikt och får en hel del andra problem också innan man fått sin diagnos och rätt inställd levaxindos.
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Åh, men gud vad bra du peppar TS.

TS, nu blir du väl peppad? Vogues kompis är minsann inte fet så ryck upp dig och sluta vara det! :up:


Fast snälla du. Jag är nog inte den enda som blir provocerad av att en människa klagar på att hon är fet och sen skriver att hon inte orkar träna och äter kilovis med godis hela tiden.

Fettsug dig, svält dig eller träna och ät rätt! Finns dom 3 alternativen! :up:
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Men vad är det du äter som gör att du är så stor? Du kan ju inte säga att du äter lite om du väger 50kg för mycket! :cautious:

Det enda som gäller är att göra av med mer än du äter! Rör du dig bara för 49 kcal får du inte äta mer liksom! :)

Man kan visst äta lite och ändå bli/vara fet. Du pratar själv om kalorier, det är inte mängden mat som avgör om man blir fet, det är innehållet i maten...

Har man svårt för att äta riktig mat och istället mättar sig på chips och godis är det ju rätt självklart att man blir tjock. En påse (300g) chips motsvarar på ett ungefär 1600 kcal, en chokladkaka (200g) ca 1100 kcal. Äter man det på en dag har man som stillasittande kvinna överstigit sin kaloribudget för längesen, men man är fortfarande hungrig. Jag skulle i alla fall vara det! 500g föda bestående av "tomma" kolhydrater, magen kurrar bara jag tänker på det:(

Sen fattar jag inte vad du och vissa andra har för behov av att vara duktiga och förklara "hur enkelt" det är? Tycker du själv att det är enkelt att gå ner i vikt? Känna sötsug och avstå? Vara hungrig men säga nej till sig själv?

Alltså jag ska droppa 6 kilo. Sex ynka jävla kilon. Jag vet exakt vad det innebär, sex hårda veckor på maximalt 1500 kcal med daglig träning så är det borta. Färdig! Det är bara sex veckor och jag har sagt "imorgon" i ett halvår nu...

TS har minst 50 veckor med samma hårda slit, 100 veckor om hon tar det lite lugnare. Alltså fattar du vilket jävla jobb hon har framför sig? Hon har all rätt i världen att gnälla över allt jobbigt och alla hinder, för hon kommer snart börja sin livs största utmaning ever.
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Jamen om allt annat är tråkigt och dyrt: ät chips och godis!

Jag har aldrig varit med om mer inskränkt individ. Rädd för det ena, har inte råd med det andra, är inte motiverad till det tredje.

Ditt stora problem är inte din vikt, det är din inställning. SÖK HJÄLP!

/A

Funderat på en bana som coach?

Fast snälla du. Jag är nog inte den enda som blir provocerad av att en människa klagar på att hon är fet och sen skriver att hon inte orkar träna och äter kilovis med godis hela tiden.

Fettsug dig, svält dig eller träna och ät rätt! Finns dom 3 alternativen! :up:

Natural born troll ... Alltså du är otrolig! I ALLA trådar du skriver i. Om jag ville skapa ett rent trollnick bara för att jävlas så hade jag inte gjort det bättre :laugh:

Men i mina svartaste stunder befarar jag att du är på riktigt.
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Sen fattar jag inte vad du och vissa andra har för behov av att vara duktiga och förklara "hur enkelt" det är? Tycker du själv att det är enkelt att gå ner i vikt? Känna sötsug och avstå? Vara hungrig men säga nej till sig själv?


Vem har sagt något om att det är enkelt?

Det är inte enkelt alls, men det blir definitivt inte enklare att tappa vikt genom att fortsätta äta godis/chips och inte vilja röra på sig. Eller vad tror du?

Tror nog de allra flesta som skriver gjort en egen viktresa av något slag. Jag vet att jag har gjort det i af!
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Fast snälla du. Jag är nog inte den enda som blir provocerad av att en människa klagar på att hon är fet och sen skriver att hon inte orkar träna och äter kilovis med godis hela tiden.

Fettsug dig, svält dig eller träna och ät rätt! Finns dom 3 alternativen! :up:

Nej, du är säkerligen inte den enda som blir provocerad, men du är en av få som inte har den goda smaken att hålla tyst.

Du vet att det du säger inte hjälper ett smack. Du vet också att TS, och alla andra tjockisar, vet att man inte kan äta en massa godis och inte träna och förvänta sig annat än att vikten sticker iväg.

Så jag kan bara dra slutsatsen att du kläcker ur dig såna här dumheter för att det på något sätt roar dig och det är i sådana fall ett riktigt fult drag i din personlighet.
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Nej, det roar mig inte det minsta. Jag blir snarare förfärad över att en människa kan med att skriva att hon tycker att det är jobbigt att hon väger 50kg för mycket men absolut inte vill/orkar träna eller sluta med att äta onyttigheter.

Vad vill hon ha för svar tror du?
 
Senast ändrad:
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Jag vet inte varför du svarar mig det där när jag det enda jag gjort är att kritisera Vogues "pepp" till TS.

Vouge: Om du blir provocerad av den här tråden så föreslår jag verkligen att du går ut och tar en promenad eller något.
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Du är själv en robot förstår jag?
bara programera in önskat program och kör?
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Vem har sagt något om att det är enkelt?

Det är inte enkelt alls, men det blir definitivt inte enklare att tappa vikt genom att fortsätta äta godis/chips och inte vilja röra på sig. Eller vad tror du?

Tror nog de allra flesta som skriver gjort en egen viktresa av något slag. Jag vet att jag har gjort det i af!

Ah men jisses förlåt!:o

Jag trodde att dom som uttryckte sig så var natural born smaliar, men nu när jag vet att de är extjockisar blir ju attityden helt legitim. Har man varit fet och blivit smal så får man vara elak med andra som försöker göra samma sak, gud förbjuder att man peppar istället så dom också lyckas bli smala:devil:

Nu skrev jag ju inte heller det inlägget till dig Gnist, utan det var riktat till Vouge. Jag kan inte hjälpa om du känner dig träffad dock.
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Nu kan jag inte tala för TS, men jag kan säga att när jag var i samma situation så behövde jag höra saker som gav mig hopp. Jag behövde få höra att det finns en massa sätt att gå ner i vikt, även om jag var fullt medveten om att alla var variationer av "träna och äta rätt". Jag behövde höra att folk hade gjort det, hur de hade gjort det och att de berättade för mig att jag också kunde göra det.

Och för att upprepa det jag sa innan; det finns säkert många som förfärar sig, men olikt dig - och några få andra - har de flesta den goda smaken att hålla tyst just för att sånt som du säger inte hjälper ett dugg. Det du gör är att du skickar iväg ett verbalt piskrapp på någon som blottar sig. Kanske är det inte din avsikt, men du ska vara medveten om att det är den effekten som blir.
 
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

kl

Orkar inte sitta och svara på en massa inlägg för tillfället. Min plan för kvällen var att helt enkelt glo på Melodifestivalen tätt följt av QX-galan men jag vet inte ens vem som stod på scen nyss för att jag sitter här med hjärnspöken och ältar hur hopplös jag är och att jag aldrig någonsin kommer kunna gå ner och yada yada yada med en chokladkaka och skithusrullen intill istället. SNÄLLA RARA NI, LÄMNA TRÅDEN, JAG ORKAR INTE MED ER.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 169
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 233
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 843
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp