Att hinna leva

Jo det är jättefint.
Men jag undrar hur det går nu när järnvägsövergången mot Slottet är stängd.
Men de kanske rider genom undergången vid stationen?
De har väl sagt upp nästan alla? Ser väldigt tomt ut på anläggningen.
Rida i undergången vid stationen skulle jag inte göra. Gallret för smältvatten känns inte hållbart för en häst.
 
Men om du bara har ponnier så kan ju Islandsställen vara ett alternativ. En del tar in hästar av ungefär samma storlek som islandshästar.

Inget ställe som jag frågat. Men som läget är nu är jag nöjd med det jag har. :) Kommer inte ha råd att stalla upp tre hästar och vill det inte heller.
 
Sen jag startade tråden är en ponny såld och en häst "nästan" såld. Ska prova att ha en ridhäst + sällskap/köra för husbehov-ponny och se om det räcker.

Mest fascinerad är jag av hur mkt energi jag redan fått, bara av vetskapen att ansvaret för valacken kommer försvinna, fast han i dagsläget är kvar hos mig.

Sen har jag fått en upprullningsbar vattenslang av mina föräldrar i julklapp. Nån hade tipsat om den här tråden tydligen... :angel:
Lite sent svar men jag är glad att du kommit på vägar att avlasta dig lite.

Jag var lite orolig för att du verkade ha så svårt att hitta så mycket du tyckte var värt att prova.
Jag är glad att du ändå kommit så mycket framåt och försöker hitta vilka prioriteringar som du "måste" göra.
Bra jobbat.
 
Det går bra. :) Jag har hittat en balans i jobbet och fritiden, det funkar bra att pendla med bilen och jag har en rutin nu hur jag planerar veckan med jobb, hästarna och mat. Försöker laga mat på helgen som fryses ned och blir matlåda i 3-4 veckor framöver. Det har faktiskt lett till att jag börjat prova nya maträtter, tex fick jag dille på squash för några veckor sedan och provade flera recept. :d
Provade du squashlasagne?
En av mina absoluta favoriter.
 
Senast ändrad:
Vet inte riktigt vem det var som skrev det, men förutom ett par olika tidsbesparande åtgärder (som tex bilen och vattenslangen, tack mamma och pappa! :bow:) har mycket landat i att jag behöver acceptera verkligheten. Dygnet har bara 24 timmar oavsett om jag har lust att göra mer saker än det finns tid. :angel:
Den insikten är värd väldigt mycket.

En anhörig och jag pratade om problem jag haft som liknade hennes dotters.
Och hon beskrev det som att hon försökte lägga tid med dottern, hjälpa till med prioriteringar och hjälp att komma igång med det viktiga.
"För det är svårt när viljan är så mycket större än orken".

Jag tycker det beskriver så många livssituationer, även om det hos dig mest är tiden som är problemet.
 
Hur får du plats med hö till fyra hästar i en påse?
Finns påsar det går i 6-8 kg i utan problem om man har en bra packteknik. Mer om det är silage ;)¨
De är dock ganska ovanliga, Granngårdens påsar får jag i 6-7kg i och några Hööks hade för ett par år sedan går det i uppåt 8 kg i.
 
Hur får du plats med hö till fyra hästar i en påse?

Det är inte stora hästar jag har, det är ponnyer. När jag skapade tråden fick de tillsammans 21 kg/dag, dvs 5-6 kg i varje påse. Numera äter de kvarvarande 9,5 kg, 7 kg respektive 4,5 kg vardera.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 529
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 686
Senast: Trott
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 806
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp